[uppsalapendeln] Re: Årskort - X2000

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 17 Jan 2004 00:36:48 +0100

Det finns inga begränsningar ännu. Man har inte ändrat reglerna och tänker såvitt jag vet inte göra det för nu gällande kort. Mitt kort går ut 31 oktober och
med oförändrade förmåner. Jag köpte mitt förra året. Men efter halvårsskiftet kommer man att ändra på det mesta. Sannolikt försvinner de nuvarande årskorten utom möjligen det dyraste (för riksdagsmän m.fl.) Så åk så mycket du kan medan det varar! Det gör jag. Vi var oförsynta nog att åka för mycket! Kommer ni ihåg SJ:s slogan: Årskort för er som åker mycket! Ny version föreslås: Årskort för er som åker mycket, men inte för mycket!

Leif Lagerstedt

At 15:49 16/01/2004 +0100, you wrote:

Har datumet då Årskorts-innehavare inte längre får åka X2000 infallit än?
Jag fick mitt (halv-)årskort i veckan och såg ingen information om några
begränsningar.

/Markus