[uppsalapendeln] SV: Re: nu kommer pubvagnarna...

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 Mar 2003 11:13:41 +0100

Instämmer.
Inte för att jag skulle ha något emot att kunna ta en kall öl på vägen
hem, någon enstaka gång.
Men det ligger *väldigt* långt ned på prioriteringslistan. Om SJ stoppar in
pubvagnar på bekostnad av sittplatser på de överfulla tågen så är det
sannerligen droppen. Vi har ju gång på gång fått höra att det är
omöjligt att förlänga uppsalatågen mer...
Dessutom tvivlar jag starkt på att pubvagnen bär sig ekonomiskt på en
pendelsträcka. Med tanke på SJ:s affärssinne, slutar det väl med att våra
biljetter får subventionera öldrickandet...

/Gsutav