[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Ang. SV: Re: Nya 'nyheter'...

  • From: <anders.s.eriksson@xxxxxx>
  • To: <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxx>, <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 Jan 2005 10:13:57 +0100

Visst skulle man kunna göra det.
Dock handlar det nog bara om politiska prioriteringar. Arbetslösheten hos
byggnadsarbetare I uppsala är inte stor - I jämförelse med I Norrland.

SJ var mycket arga över bottniabanan - 11,2 miljarder satsas I Norrland -
"ingen" vill ha banan. Inte SJ, inga kunder till SJ, inte lokala näringslivet
(transport via hamnar) et c. De enda som vill ha banan är lokala politiker som
kan påvisa fler arbetstillfällen...

Anders