[uppsalapendeln] Informationen i morse ... ???

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 05 Nov 2003 20:22:50 +0100

Jag kom ner till Uppsala C 07.25, folk överallt. På monitorerna stod
INSTÄLLT för alla tåg t o m kl 08.00. Undantag: det tåg som kom norrifrån
och skulle gå 07.36 från spår 5. Den perrongen svart av folk. Ingen tycktes
veta något och inga utrop hördes. Den information som gavs var "Totalstopp
mellan Märsta och Upplands Väsby", vilket verkade närmast katastrofartat
ungefär som om en stor vagn hade lagt sig över spåren.

Folk började gå mot utgången, det visade sig att en buss skulle gå, LÅNG kö.
För att vara framme 09.30 i Stockholm bedömde jag det enklare åka via
Arlanda med den flygbuss som kom.
Tydligen kom tågtrafiken igång någon gång efter 8.00?

Ett par enkla utrop om nivån på olyckan, och en display där man kunde läsa
den information som ges via andra tekniska hjälpmedel och via SJ:s hemsida,
skulle definitivt underlättat. Fler hade nog med tydlig information väntat
på tågavgång!!

Teknik finns för att ge snabb information.  Men några måste behärska konsten
att lämna informationen.

Irma Ridbäck