[uppsalapendeln] Ang: Re: Ny Teknik 040329: 12 sekunder�r inte bra nog

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: mr_lindh@xxxxxxxxx
  • Date: Fri, 2 Apr 2004 12:36:07 +0200

Jag åkte tåg i Marocko i vintras. Gamla tågset från Österrike eller nåt
liknande, typ 80-tal. Ganska skraltigt med andra ord. Men dom gick på
sekunden och anlände lika punktligt. Förmodligen har dom inte lika mycket
tågtrafik som vi och det finns säkert en massa andra omständigheter som
komplicerar det hela i Sverige, men ändå. Imponerande, om man nu får
briljera med sina fördomar ...
/Agneta

Sänt av:        uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx
Till:   uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Kopia:
Ärende: [uppsalapendeln] Re: Ny Teknik 040329: 12 sekunder  är inte bra nog

Det finns länder där det är tågen kommer i tid.
Gemensamt med detta är att de använder sig av
betydligt dyrare tågsätt. Därför kostar det betydligt
mer att åka tåg i Japan.
--- "Fredrick Beste (AL/EAB)"
<fredrick.beste@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> dessutom: det japanska järnvägsnätet består av en
> drös olika aktörer, som alla kör på samma
> infrastruktur, och ändå
> fungerar det. Ner till minsta landsortslinje.
>
> /F

> Japan mäter tiden i sekunder,
> minuter. Om SJ, mot förmodan,
> en minut skulle folket på SJ
> genomsnittlig försening på en
> undra vad de gjort, för att det

Yahoo! Small Business $15K Web Design Giveaway
http://promotions.yahoo.com/design_giveaway/