[u35kbh] [OT] android dev?

  • From: Siemen Baader <siemenbaader@xxxxxxxxx>
  • To: u35kbh@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 4 Dec 2009 08:58:43 +0100

Hej u35,

undskyld jeg misbruger denne liste til et hackerspørgsmål. Jeg fik indtryk
af, at der er flere stykker i udvalget der leger med android-udvikling...

Jeg er ved at skulle skaffe mig en hackable smartphone, og svinger mellem
nokia n900 med fuld, ægte linux, og en adroid mobil. Jeg er ikke java-fan,
men platformen har et marked for kommerciel app-udvikling. Og så må man vel
kunne bruge scala, groovy og clojure på android, så der er lidt valgfrihed
mht programmerignssprog alligevel.

Hvordan er android ellers? er det nemt at 'komme til', er der fx ssh-adgang
og andre unix-fatures der gør det nemt at have med at gøre? Kan man lægge
ekstra ting ind, siden der nu kører en linux-kerne? Eller er det mere en
stor monolitisk enterpise pakke a la iphone dev eller flash?

Og til hardware - hvad har i af erfaringer med telefonerne som sådan? Er der
gode modeller at få; hvilke foretrækker I? Så vidt jeg kan se er det HTC
Hero og brødre der er mest udbredt som dev phones.

Håber der er nogen der har nogen førstehåndserfaringer og håber der er plads
til lidt hackmail i dette forum ;)

-- Siemen