[sthlm3d] Renderman for Maya?

  • From: Joakim Svärd <joakim.svard@xxxxxxxxx>
  • To: sthlm3d@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 21 Nov 2005 19:39:01 +0100

Tjena!

Jag kör ju eget företag och har just nu ingen egen produktionsmiljö (kör 3ds
max till en klient som kräver, och förser mig med det, det just nu). Men
behovet av egna programvaror pockar på.
Är grymt sugen på att kunna köra på (sprillans nya) Renderman For Maya. Att
den är begränsad till att bara rendera på en processor är faktiskt helt okej
om man betänker att jag antagligen för projekt inte kommer att skaffa
renderingsfarm om inte kunden kan förse mig med det. Det blir mycket
visualiseringar av produkter, sällan naturalistiskt ljus.

Nå'n som har synpunkter, erfarenheter etc?

https://renderman.pixar.com/products/tools/rfm_webinfopage.html

/Joakim Svärd.