[smartdoctor] zar nemamo dosta piskaranja?

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Jun 2012 09:17:09 +0200

11. 6. 2012., u 16:29, "Ines Zelic Baricevic" <ines.zelic@xxxxxxxxxxx>
napisao:

Ako mene pitate isto smatram ( oblačim pancirku ) da tu baš nema nekog
jaaako velikog dobitka na uštedi. A mi smo se zamrzili sa bolničkim kolegama
što je stupidno jer MI SMO KOLEGE  a postavljeni smo na suprotne strane.
Onaj čije se ime ne smije izgovoriti nas je postavio na suprotne strane.
Dakle mi liječimo i bolnički liječnici liječe onako kako najbolje znaju. Ako
se u tom procesu ne smije previše trošiti onda neka se sankcije provode na
onome tko je kriv za preveliku potrošnju - znači kao što Meri kaže na
uputnici neka piše tko ju je indicirao kao i na receptu i stvar riješena. I
neka na nalazima, isto kao što piše izabrani liječnik ima pravo zamijeniti
lijek drugim istog djelovanja i jačine, bude žig na kojem piše izabrani
liječnik ima pravo odlučiti hoće li pacijenta uputiti na preporučene
pretrage. I gotovo. Nema mržnje, nema svađe među nama i bolničkim
liječnicima, nema slanja pacijenata i majmunijanja tamo nazad, onaj čije se
ime ne smije izgovoriti nas time izjednačava što se tiče prava na donošenje
odluke i ćao. A kazna nek ide onom tko je kriv. Ako nekoga zaista zanima tko
je kriv, a ne da je Pedro uvijek kriv.

A druga stvar, mi moramo biti pošteni sami prema sebi i pogledati stvar
možda iz drugog kuta, govoreći o nekima među nama koji ne rade uvijek onako
kako bi trebalo - na sastanku nas i bolničkih liječnika u Brodu jedna od
njihovih izjava je bila: mi uopće više ne dobivamo pacijente s bilo kakvim
prethodnim nalazima nego se samo šalju pacijenti s uputnicom za kompletan
pregled, smatramo da se uputnica za kompletan pregled zloupotrebljava. Što
reći na to?

Ines

Ines,ja nisam tu da prepisujem" desetke" indikacija bolničkog kolege i
odgovaram za potrošnju njegovih usluga i njegove terapije(a sa 50 % se i ne
slažem-i imam na to pravo,jer bolje od SKZ-a poznajem pacijenta,a i
evidentirani sam" gate keeper" sa indeksacijom).Mi smo postavljeni na
suprotne strane sustavom koji nije sustav-i na svakom zaključku koji je
potpisan od nas(mene) izašao u javnost naglašava se da  smo bolnički kolege
i mi stavljeni u suprotstavljene pozicije i da nas to dovodi do međusobnih
konflikata-umjesto suradnje , konflikata s pacijentom i onemogućuje nas  u
racionalnoj potrošnji resursa ZZ.Ne želimo da se uputnicama samo zabilježi
"VLASNIK"-JER IH NE ŽELIMO FIZIČKI PREPISIVATI(a kamoli naručivati na tuđe
indikacije-što im sve još može pasti na pamet);jer NAM  to uzima znatan dio
vremena,a vrijeme za pacijenta  mi je u radu  NAJDRAGOCJENIJE "oruđe".

Iz istih razloga uputnice ne žele ispisivati ni bolnički kolege-jer im
oduzimaju vrijeme!Ali to nisu "naše" uputnice,i nismo mi ti koji tjeraju
kolege na prepisivanje nečega što je nama palo napamet(ne zaboraviti to
!)već SKZ indicira   obradu,pa ako žele više vremena(a manje pisanja)- neka
smanje količinu pretraga i pregleda koje su indicirali(znamo kako ona
ponajčešće izgleda)-i to će osim evidencije njihove potrošnje biti poticaj
za redukciju.Što mislite kada  bolnički kolega mora ispisati one SVOJE  62
biokemijske pretrage koje je Meri stavila na listu kao primjer?SIGURNA sam
da bi prepisujući shvatiO/LA ono što je svima očito-DA JE DALEKO
PRETJERAO/LA !

Kompletni pregled pišem i ja ponekad otprve -upućujući fizijatru,jer još
nikad nisam mogla dobiti za pacijenta fizikalnu terapiju radi bolnih
miogeloza u PVM i posljedičnim teškim glavoboljama i vrtoglavicama(ali bez
sumnje na neurološku problematiku)-a da fizijatar ne traži rtg vratne
kr.,funkc.snimke,rtg ramena i uzv ramena(jer ih najčešće boli naravno i
ruka-comp.),TCD i VB sliv,denzitometriju,biok.biljege koštane
pregradnje,eventualno još MR vratne kralježnice,glave i neurologa itd.A
naravno da su svi nalazi uredni jer je pacijentica 14 sati dnevno za
kompjuterom,sve tegobe prolaze na dobru fizikalnu terapiju i vraćaju se
periodično  radi vrste posla,i nemaju nikakvu drugu podlogu što je vidljivo
iz aviona.

Dakle kompletan pregled je posljedica toga da drugačije ne mogu dobiti
interno upućivanje( na doslovce,za mene, bezvezarije-a i prema najnovijim
medicinskim izvješčima koji najnepotrebnijom pretragom bilježe rtg
kralježnice)-a dobro znam što će se sa fizijatrije  vratiti.Prema tome
interne uputnice trebao bi  ispisati  SKZ specijalist prilikom bilo koje
svoje indikacije koju postavi  u toku pregleda(i ne treba pisati za to
kompletni pregled od PZZ-a).Tako nema potrebe za raspravom kompletni ili
bilo kakvi drugi pregled- SAMO NEKA SKZ ISPISUJE SVOJE INDIKACIJE i za njih
nalazi mjesta -NARUČUJE-za preglede pacijenta po bolnici/bolnicama.Bivša
garnitura je zapela na tom kompletnom pregledu a da ni sami nisu znali
zašto.

Pa što ako su u SKZ i  dobili kompletni pregled ???Imaju mogućnost više-mogu
se jednostavno ponašati kao da nisu-ako im ne treba dalje upućivanje,ili
mogu uputiti pacijenta na sve što im po njihovom mišljenju treba.Osnovni
razlog nepisanja internih uputnica  u SKZ je -ne da im se.E ne da se ni meni
prepisivati.Meni je moje vrijeme dragocjeno,najmanje isto toliko koliko je
SKZ službama njihovo.A nepotrebno prepisivanje(onoga što pacijentu uopće ne
treba)je uzrok konflikata I  VJEČNOG pogrešnog ADRESIRANJA POTROŠAČA-PA
IZBJEGNIMO IH ONDA.     Ida