[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Fwd: Propisivanje zdravstvene njege u kući bolesnika

  • From: Dr. Peček <oompecek@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx, info@xxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 20 Jan 2017 07:33:07 +0100

Kao i uvijek, Ljiljo, svaka ti je na mjestu, i ja spadam u takve koji krše ugovorne obaveze jer probijaju na svim razinama, ali mi zato budemo i uredno kažnjeni svaki mjesec uskratom sredstava.

Prije dvije godine mi smo dobili opomenu od našeg Hzzo Virovitica da pazimo da ne zakidamo naše osiguranike za kućnu njegu, budući se vlasnica kućne njege žalila u Županiju da nema dovoljno zarade !!!

Mi se ništa ne trebamo čuditi što nitko neće u pzz, pod ovim pritiscima raditi mogu jedino ludi entuzijasti (mazohisti) . U situaciji kada je svaki liječnik predragocjen odnos prema nama trebao bi biti barem korektan.

Započni proslijeđenu poruku:

*Od:* Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx <mailto:ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>>
*Datum:* 19. siječnja 2017. u 16:02:17 CET
*Za:* Licht Ivana <Ivana.Licht@xxxxxxx <mailto:Ivana.Licht@xxxxxxx>>, fedor.dorcic@xxxxxxx <mailto:fedor.dorcic@xxxxxxx>, Milan.Kujundzic@xxxxxx <mailto:Milan.Kujundzic@xxxxxx>, marijo drlje <marijodrlje1@xxxxxxxxx <mailto:marijodrlje1@xxxxxxxxx>>, Vikica Krolo <vikica.krolo@xxxxxxxxx <mailto:vikica.krolo@xxxxxxxxx>>, OM Ines Balint <ines.balint@xxxxxxxxxxx <mailto:ines.balint@xxxxxxxxxxx>>, Gluhaković Vlatka <Vlatka.Gluhakovic@xxxxxxx <mailto:Vlatka.Gluhakovic@xxxxxxx>>, Ostrički Hrvoje <Hrvoje.Ostricki@xxxxxxx <mailto:Hrvoje.Ostricki@xxxxxxx>>

*Predmet:* *Re: Propisivanje zdravstvene njege u kući bolesnika*

Poštovani,
upravo sam primila još jedno upozorenje (sa natruhom prijetnje, pogotovo u svjetlu stalnih kontrola HZZO-a i najave ministra o čak i više kontrola) o propisivanju njege u kući. Ja sam jedna od obiteljskih liječnica sa stopom propisivanja kućne njege preko 200%! Prosječni broj pacijenata dnevno mi je od 60 do 90, a sada u sezoni gripe i preko 100. Stopa bolovanja mi je trenutno 3,80, što je 35% preko dozvoljene, zbog čega već 2 mjeseca za redom dobivam 500 kn manje.

Pokušavam svim svojim znanjem i vještinom liječiti svoje pacijente, ali se sve češće zatičem kako ih ne promatram kao nesretnike koje je zadesila ozljeda ili bolest, već kao još jedno dugotrajno bolovanje ili još jednog kandidata za kućnu njegu, zbog kojeg ću imati kontrole, pisati očitovanja, biti financijski kažnjena. A takva se sama sebi uopće ne sviđam!

Upravo sam se vratila sa specijalizacije i kratko vrijeme sam bila sretna zbog novih znanja i vještina koje sam mislila primijeniti u svojoj ordinaciji da unaprijedim skrb svojih pacijenata i da budem vlasnik uzorne, dobro opremljene i uređene ordinacije obiteljske medicine koja puno usluga pruža svojim pacijentima.

No, evo vrlo brzo vidim u što ste pretvorili obiteljske liječnike, i to još i više nego što je to bilo prije 4 godine kada sam otišla na specijalizaciju, na rubu sindroma sagorijevanja, i u nadi da će se u tih 4 godine izbivanja nešto promijeniti na bolje.

Ne sumnjam da ste ovo što ću napisati već čuli i prije pročitali, ali evo još jednom (kad vam prestanem ovo pisati i na ovo vas upozoravati znat ćete da sam odustala i da sam otišla van zemlje i da mi se više fućka za hrvatsko zdravstvo):

NEĆETE imati manju stopu kućne njege, bolovanja, recepata, upućivanja, dok god ne dopustite obiteljskim doktorima da rade ono za što su se školovali - prevencija, rano otkrivanje i što bolje liječenje bolesti, skrb o sve starijoj, multimorbidnoj populaciji. Nećete i ne možete to postići dok god vam obiteljski doktori rade posao koji bi trebale raditi osobe sa srednjoškolskim obrazovanjem, a ne sa 10-godišnjim fakultetskim obrazovanjem - od pisanja putnih naloga, gledanja kilometraže od mjesta do mjesta, natezanja sa pacijentima da li imaju pravo na putni nalog ili nemaju, očitovanja HZZO-u zašto je putni nalog izdan itd., preko nebuloznih pravila oko otvaranja i, vođenja bolovanja, mijenjanja dijagnoza koje vjerojatno ne razumije ni onaj tko ih je pisao, do prepisivanja podataka sa nalaza bolničkih specijalista kao da smo pučkoškolci (umjesto da bolnički specijalisti odmah pišu ono što indiciraju, a što obiteljski doktori i ne mogu koristiti u liječenju svojih bolesnika bez preporuke bolničkih specijalista, kao što su lijekovi po preporuci, fizikalna terapija u kući, uputnice za magnetske rezonance, PET CT-ove i slično)!

Do nekog novog upozorenja iz HZZO-a i do nekog novog poriva da vam se javim, pozdravljam vas sa nadom daljnje uspješnije suradnje.
Srdačan pozdrav.
Ljiljana Ćenan, seoska doktorica iz Ivankova

Dana 19. siječnja 2017. u 14:42 Licht Ivana <Ivana.Licht@xxxxxxx <mailto:Ivana.Licht@xxxxxxx>> je napisao/la:

    Poštovani,

    U privitku Vam dostavljam dopis Hrvatskog zavoda za zdravstveno
    osiguranje, KLASA: 500-07/17-01/258, UR.BROJ: 338-16-01-17-02 od
    18. siječnja 2017.godine., a vezano uz propisivanje zdravstvene
    njege u kući bolesnika.

    S poštovanjem

    Ivana Licht, spec.rel.int <http://spec.rel.int>

    Polaznik stručnog osposobljavanja

    HZZO PS Vinkovci

    Splitska 16/A

    32 100 Vinkovci

    t+385 (032) 308 911 <tel:+385%2032%20308%20911>

    f+385 (032) 308 910 <tel:+385%2032%20308%20910>

    e ivana.licht@xxxxxxx <mailto:ivana.licht@xxxxxxx>

    w www.hzzo.hr <http://www.hzzo.hr>