[smartdoctor] grupna praksa

  • From: Bojana Nikolić <bojanalom@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 18 Jun 2012 22:53:54 +0200

koliko smo se puta zapitali:"Da li mi zivimo u istoj drzavi?"

 naime, kako smo poceli rasptavljati o grupnoj praksi, ja stalno razmisljam
o svemu tome i dolazim do zakljucka da ne moze postojati jedinstveni model
za sve dijelove hrvatske. svaka regija ima svoje spacificnosti, posebne
potrebe, drugaciju educiranost pacijenata, a i dostupnost drugih
zdravstvenih sluzbi sigurno ima utjecaj na sve.

opisala sam vam kako smo organizirani mi u Čazmi. mi mislim da smo dobro
organizirani, cak i sada kada su nam povecali teren koji pokrivamo u
vrijeme dezurstva. ja sam evo upravo "dezurna" , i ne mogu reci da se
pretrgavam od posla :-). i ne dezuraju svi lijecnici. neki su odbili
dezurati. ne zele. i sve 5.ali kroz dan "pokriju" hitne pacijente kolege
koji u tom trenu ne radi. ponavljam - hitne pacijente, a ne one kojima "eto
bas sad pase da mu se propisu lijekovi koje uzima u kronicnoj terapiji".

medjutim, da li bi to moglo ovako funkcionirati u nekom vecem gradu? mislim
da ne. zato sto mi skrbimo o NASIM opredjeljenim pacijentima. tu i tamo
dodje neki "vikendas" ili netko tko se slucajno zatekao u Čazmi. ostalih
99% intervencija su za nase pacjente sa ovog terena.
a zamislite si ovako organiziranu grupnu praksu i 24h dostupnost sluzbe
npr. u Zagrebu? gdje su ambulante puno vece nego nase, gdje su neki
opredjeljeni doktorima na drugom kraju grada od mjesta gdje zive, gdje ne
moraju pitati i molit susjeda da ih vozi u ambulantu u gluho doba noci vec
zovne taksi i u trenu je u ambulanti - pa makar se radilo o cerumenu zbog
kojeg ne cuje dobro....?

moji pacijenti dolaze na pregeld da bi se razgovarali sa mnom i da se
"izvedu u grad" :-). ali jako dobro razmisle prije nego se jave lijecniku u
vrijeme dezurstva.
da li bi to mogli ocekivati i u gusce naseljenim sredinama?

sjecam se da sam citala o prijedlogu grupne prakse jos prije 10tak godina.
da je prijedlog bio dobro razradjen i dobro postavljen - sigurno bi sazivio
do sada.

poz
bojana