[smartdoctor] bolovanje

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 9 Nov 2011 16:10:20 +0100

Rezači bolovanja - lijek za najboležljiviju naciju u Europi

http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/158407/Rezaci-bolovanja-lijek-za-n
ajbolezljiviju-naciju-u-Europi.html

Ovo je nevjerojatno,da ne povjeruješ koje ideje rađa
potreba...Ušteda.....Ušteda....Ušteda....Da bar meni skinu takve simulante
(naravno da mi treba mišljenje drugog psihijatra)...Kao da ja želim da
simulant bude na bolovanju.....Dvije moje se zacementirale na njemu..ni
revizija ih ne uspije skinuti....Dotle bolesni skapavaju na poslu....

Naravno da hazo ne kuži da to ne budu slomovi riješili.Na većinu nemaju
realnog utjecaja.....Uvjeti na poslu,mobbing,spašavanje od
otkaza,socijala....strah od beznađa ako izlete u pedesetim godinama...nikad
više novog posla...sve su spremni izmisliti...A od opreme nemamo ni detektor
laži u ordinaciji ....

Po izvješću Svjetske banke(uh,muka mi) samo na 25 %  zdravstvenog stanja
utječe samo liječenje odnosno zdravstvena skrb..Sve ostalo ovisi o
čimbenicima
okoline..posao...obitelj...sreća...zadovoljstvo....druženje....osamljenost..
..itd...Poslala sam već  predavanje dr Linn Getz iz Liverpoola.Koliko god se
mi svim silama trudili popraviti tih 25% kod pacijenata ,svi nam ostali
uništavaju onih 75%...I onda se čude da je rak dojke u porastu...I opet
pogrešno zaključe da je zakazala preventiva(a pregledavaju se non stop-do
paradoksa smrti-više smrti u pregledavanijim skupinama)....Ne,ubilo ih ovih
75 %...do celularne razine...

Mi uglavnom hazi revno zabadava radimo posao za koji  se čovjek lijepo
sjetio uzeti dobre novce...A mi smo to sve znali...Ali  su nas procijepili
na zabadava...Ida

Andrej,stvarno interesantan članak,hvala

This year's Conference theme is Diversity in Practice where we shall be
looking at the many different ways GPs practice and the many diverse
communities in which we deliver healthcare services.

Dr.Linn Getz bila je slijedeći upečatljivi predavač.Živi na Islandu,a rodila
se i  fakultet  završila u Norveškoj.Počela je s radom u Norveškoj općoj
medicini,a zatim nastavila s istraživačkim radom u Islandu. Doktorski joj je
rad "Sustainable and responsibile preventive medicine"(Održiva i odgovorna
preventivna medicina).Sada radi na sve većem broju dokaza koji povezuju
subjektivna ljudska iskustva sa biološkim funkcioniranjem(zdravlje /bolest).
Radi na Norveškom institutu znanosti i tehnologije-istraživačka jedinica za
GP.Naslov njenog predavanja je :from Hippocrates to HUGO and back
again-humanistic lessons from hi-tech science.

Često se smatra da se medicinska praksa treba bazirati na biopsihosocijalnom
principu, no danas je teško opisati što to stvarno znači.Mnogi iskusni
liječnici shvaćaju da   postoji međuovisnost pacijentove biografije i
biologije,ali im za to nedostaju dokazi.Sada se stvari mijenjaju i visoka
tehnologija prirodnih znanosti nastoji osvijetliti medicinske aspekte
egzistencijlnog iskustva.Na primjer -kako briga nasuprot
zapostavljanju,povjerenje nasuprot izdaje;pripadanje nasuprot
usamljenosti;moć nasuprot nemoći;pravda nasuprot nepravdi mogu postati
odrednici ljudske biologije-duboko do celularne razine.Koncept
evidence-based medicine dobiva novu dimenziju - vraćanje interesu za
pacijentovo porijeklo( background),sadašnju situaciju.Briga za pacijentove
nade i planove nije samo pitanje profesionalne liječnikove  ljubaznosti već
predstavlja esencijalni  medicinski posao.Argumenti za osobni,sveobuhvatni
pristup u liječenju nikada nisu bili jači.Od kada  je sekvenca ljudskog
genoma poznata(HUGO projekt) počinjemo shvaćati da su stvari mnogo
kompleksnije nego što je projekt HUGO predvidio.Uz pomoć Hi-tech znanosti
istraživači su jasno dokazali da ljudsko tijelo nije genetički determinirana
mašina,već  ljudsku  biologiju određuje mentalno i fizičko iskustvo.Sa istim
hi-tech metodama nanovo otkrivamo iscjeljiteljsku  snagu dobrih ljudskih
odnosa.Tokom cijelog predavanja dr Lynn koristi se tekstom pjesama  Van
Morrisona(UZ MUZIKU)             http://www.youtube.com/watch?v=5Tzgly687dI
,što je naravno doprinijelo nekoj sasvim novoj, neobičnoj,ugodnoj,prisnoj
atmosferi.