[smartdoctor] Re: Ovjera nalaza za IMK

  • From: "Ljiljana Ćenan" <lmilicev@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 21 Jul 2011 12:15:16 +0200

Upravo razgovarala sa tajnikom javnobilježničke komore, nakon &scaron;to sam
pročitala Zakon o
mirovinskom osiguranju i 2 Uredbe koje reguliraju tu problematiku,po 3. put,
ali da budem sigurna da
nisam ni&scaron;ta propustila. Najvažnije dijelove &scaron;aljem u prilogu,
tako da svojim očima
vidite da NIGDJE u tim uredbama i u Zakonu NE PI&Scaron;E da liječnik mora ili
treba ovjeravati
dokumentaciju. To je proizvoljno smislio netko jako pametan u HZMO-u i napisao
u neki opsolentni
pravilnik HZMO-a (u koji očito mogu napisati &scaron;to god hoće, pa i to da bi
doktori trebali ići
u kuće svojih pacijenata i čistiti im WC jer je to jako važno za zdravlje
pacijenata i sprečavanje
nastanka bolesti i invalidnosti).Tajnik javnobilježničke komore ne vidi da je
i&scaron;ta nejasno u
njihovom dopisu jer, po njemu, jasno su napisali tko je zakonski obavezan i
zadužen ovjeravati
kopije. Ja sam mu rekla da to samo on misli da je jasno i da pravnicima i
drugima u HZMO-u to
sigurno nije jasno, te ga pitala hoće li &scaron;to poduzeti prema HZMO-u i
prema doktorima koji
ovjeravaju te nalaze (tj. rade nadripisarstvo), a on je rekao da jo&scaron; ne
zna, da će to
vidjeti. Ja sam mu onda rekla da ako oni ne misle ni&scaron;ta poduzeti oko
toga, mi doktori ćemo na
na&scaron;e cjenike dodati jo&scaron; jedan postupak - ovjeravanje kopija - i
naplaćivati 10 ili 20
kuna po ovjerenom papiru, i da se onda nećemo buniti &scaron;to radimo posao
koji nije na&scaron; i
preuzimamo odgovornost za ne&scaron;to za &scaron;to ne bi trebali. Nije
ni&scaron;ta pametno na to
rekao.Mislim da i će i Mario danas kontaktirati s njima i da će se uskoro
javiti.Pozdrav svima.>
Upravo mi se vratila pacijentica sa prijemnog ĹĄaltera HZMO-a kojoj sam uredno
ispri&Auml;ýala da
mi> viĹĄe ne ovjeravamo nalaze ju&Auml;ýer, &Acirc; ali sluĹžbenica ne Ĺželi
primiti kopije nalaza
bez moje> ovjere ,???Mislim da se i mi moramo ukrcati na&Acirc;  isti vlak
iliti koristiti se
njihovim oruĹžjem i> u svoje cjenike dodati uslugu &quot;ovjera medicinske
dokumentacije&quot;&Acirc;  20kn po ovjerenom nalazu .> Naravno s time upoznati
HZMO&Acirc;  i HLK i
JBK&Acirc;  . Samo me zanima koliko &Auml;ýe vremena pro&Auml;ýi prije nego> se
pretpostavljam
HZMO&Acirc;  ili JBK sjeti da bi bilo zgodno da oni preuzmu taj posao.BTW
pregledala> sam zakone
koje navodi JBK a kojima bi se trebala regulirati navedena problematika i nisam
naĹĄa> /ali molim
joĹĄ nekoga da pregleda ponovo / dio koji bi se odnosio na potrebu ovjeravanja
kopija> nalaza od
strane izabranog lije&Auml;ýnika. Stoga molim pravnu sluĹžbu HLK da uputi
sluĹžbeni dopis> HZMO-u
kojim &Auml;ýe ih obavijestiti da ta praksa nije utemeljena na zakonu /ako i
postoje kakve> interne
uredbe one nisu za nas obvezuju&Auml;ýe/ te da &Auml;ýemo ubudu&Auml;ýe>  tu
uslugu zatraĹženu od
njih napla&Auml;ýivati te upu&Auml;ýivati pacijente da zatraĹže refundaciju>
pla&Auml;ýenoga od
strane onoga koji je zahtijevao ovjeru.&Acirc;  O&Auml;ýekujem od naĹĄih ljudi
u HLK i IO> KOHOM-a
da nas obavjeĹĄtavaju ĹĄto se poduzelo po tom pitanju i koje su daljnje
mogu&Auml;ýnosti u> realnim
rokovima, SP jasnaFrom: Ines Zelic Baricevic