[smartdoctor] Re: : Mjesec borbe protiv ovisnosti

  • From: "J Soic" <dmarc-noreply@xxxxxxxxxxxxx> (Redacted sender "jsoic" for DMARC)
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Nov 2015 09:17:48 +0000 (UTC)

Kad smo kod borbe protiv ovisnosti, evo nekih odgovora nadležnih i mjerodanih
zbog problema propisivanja metadonske terapije u originalnom pakiranju kod
prijelaza državne granice.Dakle, kolege iz Centra za vanbolničko liječenje i
prevenciju ovisnosti HZJZ u Rijeci kod prijelaza državne granice traže da se
izda terapija u originalnom pakiranju, a ne pomiješana s Cedevitom. Kako sam
imala pacijenta kod kojeg sam sumnjala na zlouporabu krenulo je moje obijanje
vrata da doznam neke odgovore. Jesam li nakon toga puno pametnija, prosudite
sami.Prvo sam doznala da potvrdu koju pritom izdajemo pacijent ne samo da mora
pokazati na granici zajedno s propisanom mu terapijom, već mu na ulazu i izlazu
iz zemlje granični policajci moraju udariti pečat graničnog prijelaza. Ne
sjećam se da smo ikad službeno dobili nešto o tome.Poslala sam potom upit
odvjetniku Kasalu, MInistarstvu zdravlja, HZZOu i Komori.Odvjetniku Kasalu
pisala sam preko KoHOM-a. Dakle, ne postoji direktan kontakt s tom zaštićenom
vrstom (?!) koju plaćamo iz svojih članarina. (Može lie mi netko objasniti
zašto je to tako i zašto nam na raspolaganju nisu njegova e-mail adresa i broj
mobitela?) Gospodin je u komunikaciji bio krajnje drzak što smatram
neprimjerenim i nedopustivim. MI PLAĆAMO NJEGA, a ne on nas. ON JE NAŠ SERVIS,
a ne mi njegov. Možda sam ja postavila glupo pistanje, ali nemam se namjeru
zbog toga ispričavati. I moji pacijenti mene pitaju glupa pitanja. Ne sumnjam
da i gospodin Kasalo svog liječnika pita glupa pitanja JER MU TO NIJE STRUKA,
KAO ŠTO MENI NIJE PRAVO. Da sam usput završila i pravni faks kao što (lijena)
nisam, onda ga ne bih trebala, NITI PLAĆALA. No i ovo je bolje od odvjetnika
Komore, g. Karaule i Ministarstva zdravlja, od kojih nisam dobila NIKAKAV
odgovor. Odgovor g. Kasala bio je- pa pokriveni ste ako imate nalaz u kojem je
kolega napisao da moraju biti originalna pakiranja.Ah, naivna li čovjeka, koji
ne zna koliko smo se mi već globa naplaćali zbog "nalaza u kojima nas kolega
pokriva izborom terapije za pacijenta"....Elem, u pravilniku ministarstva
zdravlja stoji da smo dužni izdati terapiju za 15 dana ako odlazi na put izvan
mjesta stanovanja, ali ne piše ništa o originalnom pakiranju. Stoga me zanimalo
postoji li neki drugi akt pravne naravi, u nekom drugom
propisu/pravilniku/zakonu/podzakonskom aktu... koji to možebitno regulira?
Nisam uspjela dobiti valjan odgovor.Stoga sam upitala neke svoje pacijente koji
su granični policajci i oni su mi rekli- da, obavezno originalna pakiranja jer
u suprotnom u te praškiće koje im mi smućkamo oni mogu podvaliti svašta i nema
načina da se to kontrolira.E sad dolazim do problema u konkretnom slučaju-
pacijent uzima terapiju za 15 dana jer zbog posla odlazi u Italiju, a onda ga
ja viđam u tom periodu u Hrvatskoj. Donosi pečate na potvrdi koja su vidno
falsifikat i ja pokušavam kontaktirati Cenar u Rijeci, a odgovor je ovo- pa mi
doktorice znamo da oni nisu zaposleni i da to koriste za zaraditi novac, ali
tko smo mi da to kontroliramo?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Neka to
radi policija.Takav stav me ne bi brinuo, kada bi oni po koprivi mlatili sa
svojim spolnim organom, a ne s našim. Dakle, pitanje ponajprije za Lea, jer ga
smatram stručnjakom za ovu problematiku, zbog čega ne bismo kao struka
inzistirali da se kao prvo u Pravilniku ministarstva zdravlja naglasi oblik u
kojem pacijent terapiju prenosi preko granice i da to bude isključivo i jedino
Metadon Molteni koji je već u originalnom pakiranju pomiješan sa sirupom i nema
mogućnosti zloporabe? Pa nek onda putuju po bijelom svijetu do mile
volje!L.p.JadrankaP.s. odgovorili su mi i iz HZZOa, uglavnom na način da puno
piše, da se odgovara i na neka pitanja koja uopće nisam postavila, a da se na
temeljno pitanje (problem ORIGINALNIH pakiranja) odgovor nije dao...

On Wednesday, November 18, 2015 9:40 PM, Željka Svatović Blažević
<dr.svatovicblazevic@xxxxxxxxx> wrote:

Može li još koji termin za nas "kontrasmjenaše"?Unaprijed hvala.
Dana 17. studenoga 2015. u 22:40 Ines Balint <ines.balint@xxxxxxxxxxx> je
napisao/la:

 Drage kolegice i kolege, prosljeđujem poziv.Ines  Poštovana dr. Balint,  u
Mjesecu borbe protiv ovisnosti koji se svake godine obilježava od 15.studenog
do 15. prosinca, Humanitarna organizacija Zajednica Susret na čelu s
predsjednicom Bernardicom Juretić i ove godine organizira niz aktivnosti.
Između ostalog, 26.11. 2015. s početkom u 13,00 sati  organiziramo predavanje
dr.sci.Zoran Zoričić,psihijatra  s Odjela za ovisnosti KB Sestara milosrdnica
namijenjeno liječnicima obiteljske medicine. Predavanje na temu  „Klinička
slika ovisnika danas“  održat će se u našem savjetovalištu na adresi II Cvjetno
naselje 17 a te Vas molim da kao predsjednica KoHOM-a dopis proslijedite svojim
kolegama. Obiteljski liječnici se u svakodnevnom radu susreću s ovisničkom
populacijom pa im želimo pomoći dodatnim saznanjima vezanim uz tretman
ovisnika. Kako bi im što  kvalitetnije mogli pomoći, želimo Vam prezentirati
informacije o programu  koji Zajednica Susret provodi u svojim terapijskim
zajednicama (komunama). Također Vas molim povratnu informaciju i popis
liječnika koji bi pronašli vrijeme za ovo predavanje.U nadi da ćete se odazvati
našem pozivu srdačno Vas pozdravljamo,      Miroslava Rožanković, dipl.
politologOdnosi s javnošćuH.O. „Zajednica Susret“ - ZagrebII. Cvjetno naselje
17 a, 10000 Zagrebtel./fax: +385 (0)1 60 40 198gsm: +385 (0)99 244 2064web:
www.zajednica-susret.hre.mail: miroslava.rozankovic@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

--
Ordinacija opće medicine
Dr Željka Svatović Blažević