[smartdoctor] HITNA -brigo moja prijeđi na drugoga/nakon 90 miliona eura/neka to riješe županije ?

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Jan 2013 10:35:16 +0100

Citiram Silvestra Kolega < <mailto:silvestra.kolega@xxxxxxxxx>
silvestra.kolega@xxxxxxxxx>:

> Ja sam jučer popodne odradila svoje prvo vatreno krštenje sa TIMom 2 -

> oni meni sve slali- Jutros sam ovaj oglas zalijepila na vrata :

> Ne znam samo hoćemo li se svako za sebe boriti ili ćemo zajedno . Meni

> se opet čini da je drugima  svejedno

Silvestra,uvijek će biti onih kojima je svejedno,i onih kojima je stalo-oni
čine život boljim.Ida

Kakav je oglas na tvojim vratima?Nije u prilogu?

Posao kadrovski  reduciranog HMP-a smo trebali dobiti MI -i ovo su
posljedice....A gdje je 90 milona eura...??

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/111986/Na-selima-hitna-pomoc-za-20-a-
u-gradovima-za-10-minuta.html

Ujednačavanje usluge međutim, neće značiti smanjenje postojećeg broj timova
Hitne medicine nego njihovo povećavanje na mjestima gdje ih nema dovoljno,
dodao je.

Reforma se, kazao je Milinović, financira iz kredita Svjetske banke od 18,1
milijuna eura te sredstvima Vlade RH koja se obvezala da će osigurati oko 72
milijuna eura. Naime, Vlada će prema trogodišnjoj projekciji iz državnog
proračuna osigurati 22 milijuna eura, dok je za kupnju dva nova helikoptera
i šest brodova, aplicirala za 49,2 milijuna eura sredstva iz strukturnih
fondova EU.

Promjene na čekanju

Vlada potvrdila Uredbom: hitna pomoć i sanitetski prijevoz vraćaju se "pod
jedan krov"

.         <http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska> Pogledaj sve iz:
Hrvatska

.         <http://www.novilist.hr/Sve-vijesti> Pogledaj sve vijesti

Foto Sergej DRECHSLER

Autor: HINA , Ljerka Bratonja Martinović
Objavljeno: 29. prosinca 2011. u 13:09

Vezano

.        Teme

 <http://www.novilist.hr/Teme/Kukuriku-vlada?articlesrclink=related>
Kukuriku vlada

.        Članci

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Ostojic-Hitna-pomoc-dobro-zamisljen
a-ali-je-izvedba-bila-katastrofalna?articlesrclink=related> Ostojić: Hitna
pomoć dobro zamišljena, ali je izvedba bila katastrofalna

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Regija/Otoci/Pacijente-s-Raba-Cresa-i-Losinj
a-na-trajektnim-pristanistima-prekrcavaju-kao-vrece-krumpira?articlesrclink=
related> Pacijente s Raba, Cresa i Lošinja na trajektnim pristaništima
prekrcavaju kao vreće krumpira

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Sest-novih-vozila-za-Zavod-za-hitnu-m
edicinu?articlesrclink=related> Šest novih vozila za Zavod za hitnu medicinu

Tagovi

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/reforma%20hitne> Reforma
hitne

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/Zavod%20za%20hitnu%20med
icinu%20Rijeka> Zavod za hitnu medicinu Rijeka

.         <http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/Hitna%20pomoć>
Hitna pomoć

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/Kukuriku%20vlada>
Kukuriku vlada

Ravnatelji tri ustanove hitne pomoći ukazali su na probleme, te u skladu s
tim radimo na zakonskim izmjenama, rekao je novi ministar zdravstva Rajko
Ostojić

ZAGREB  Vlada je na današnjoj sjednici donijela Uredbu o izmjeni Zakona o
zdravstvenoj zaštiti kojom je omogućila da u hitnoj medicinskoj pomoći
ostanu objedinjeni hitna pomoć i sanitetski prijevoz, koji su po važećem
zakonu trebali biti razdvojeni nakon 31. prosinca.

Izmjenama zakona omogućuje se osnivačima i vlasnicima hitne medicinske
pomoći, a to su županije i Grad Zagreb, da zadrže sadašnji status hitne
pomoći, a splitsko-dalmatinski župan Ante Sanader, osiječko-baranjski župan
Vladimir Šišljagić i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić već su se jasno
očitovali da žele zadržati hitnu medicinsku pomoć pod jednim krovom, kazao
je Ostojić.

Ministar zdravlja Rajko Ostojić sastao se u utorak s ravnateljima zavoda za
hitnu medicinu u Splitu, Osijeku i Zagrebu, koji pokrivaju 40 posto usluga
hitne medicine, te ravnateljicom Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Majom
Grba-Bujević, kako bi utvrdio gdje su glavni problemi u reformi hitne.

Za Milinovića reforma je bila dobra

Bivši ministar Milinović ni u jednom slučaju nije priznao odgovornost
reforme za ljudske žrtve, tvrdeći da su smrtni slučajevi svakodnevica u
hitnoj medicini, te da su za manjak timova hitne na terenu krivi župani i
lokalna vlast. Reforma hitne medicinskih pomoći je dobra i da je nije bilo
mnogi timovi uopće ne bi postojali, tvrdio je Milinović, obećavajući
županijama godišnji budžet za hitnu od 112 milijuna kuna. U cijeli projekt u
narednih pet godina državni bi proračun trebao uložiti 90 milijuna eura.

    - Ravnatelji ustanova hitne pomoći koje pokrivaju 40 posto usluga hitne
medicine ukazali su na značajne probleme u funkcioniranju u ova tri centra,
te u skladu s njihovim zahtjevima radimo na zakonskim izmjenama. Svi su nas
oni upozorili na veliku mogućnost da se u postojećim okolnostima u
zbrinjavanju pacijenata dogode neugodna iznenađenja - kaže ministar zdravlja
Rajko Ostojić, koji je zahtjev za odgodom početka reforme od 60 dana jučer
dobio i iz Ličko-senjske županije. Svima koji to zatraže, odobrit će se
odgoda primjene novog sustava hitne, obećava ministar.

    U reformi hitne uočeno je, kaže, nekoliko problema, od organizacijskih
teškoća do proširenja djelatnosti na domove zdravlja.

    - Vodeći računa o raznolikosti hrvatskih županija, nastojat ćemo izbjeći
dupliranje troškova nastalo odvajanjem saniteta - veli ministar, koji ne
namjerava sanitetsku službu organizirati u okviru domova zdravlja, kako
reforma predviđa, već je fizički ostaviti tamo gdje jest, pod istim krovom s
hitnom pomoći.

produžen rok za koncesije privatnicima

Uredbom je također za šest mjeseci produžen rok za dovršenje postupka
davanja koncesije privatnim zdravstvenim radnicima, kako im se ne bi ugrozio
status dok se ne riješe sve žalbe.

Također je za šest mjeseci produžen rok za rješavanje statusa zakupaca
specijalista u primarnoj zdravstvenoj zaštiti kojima se pružaju dvije
mogućnosti - da se vrate raditi u Domove zdravlja ili da zakupe prostor u
kojem će raditi, ali više ne po povlaštenim već po tržišnim cijenama.

  Reforma hitne pomoći od jeseni je krenula u nekoliko županija, a na samom
startu dogodio se niz propusta zbog kojih je izgubljeno više ljudskih
života. Prva žrtva reformirane hitne pomoći pala je početkom studenog u
Krku, gdje je 70-godišnji pacijent s infarktom došao do ambulante hitne
pomoći, no vrata hitne uslijed novih pravila bila su zaključana. Liječnik
koji se tu slučajno našao nije mogao do defibrilatora pohranjenog iza
zaključanih vrata hitne, a nesretni je Krčanin na licu mjesta preminuo.
Svega nekoliko dana nakon uvođenja novog ustroja hitne u Umagu je od srčanog
udara umrla žena, i to zbog, kako se tvrdilo, činjenice da je na teren
umjesto tima s liječnikom izašao tim T-2 u kojem su samo vozač i medicinska
sestra, dok je drugi tim pacijenta s teškom ozljedom glave prevozio u pulsku
bolnicu. Problemi su se događali i u hitnoj službi u domovima zdravlja, gdje
su ljude s moždanim udarom i drugim teškim stanjima djelatnici hitne slali
na kat da se najprije jave obiteljskom liječniku. Uz podršku lokalne vlasti,
na punktovima koji su se pokazali kritičnima uvedeni su novi timovi
hitne.kraj teksta

Probijeni rokovi! Liste čekanja u bolnicama - jedno od pet neispunjenih
obećanja

Ministar zdravlja hvali se ostvarenjima, a većina je na klimavim nogama

http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Ministar-zdravlja-hvali-se-ostvarenj
ima-a-vecina-je-na-klimavim-nogama?articlesrclink=related

Sustav hitne pomoći

Upitno je i ima li Ostojić osnova hvaliti se reformom hitne medicinske
pomoći, koja je započela samo na formalnoj razini, a u trećini županija
prema informacijama s terena ozbiljno >šteka<. Reformu hitne medicinske
pomoći osmislio je njegov prethodnik Darko Milinović , a Ostojić ju je
stopirao nakon nekoliko tragičnih slučajeva koji su se dogodili čim je
reforma krenula. Provedene su manje preinake i reforma je prije nekoliko
mjeseci krenula, no u liječničkim krugovima kažu da je sustav hitne pomoći
daleko od reformiranog, te mu treba još puno dorade.

- Činjenica je da je reforma hitne pomoći započela u čitavoj zemlji, ali su
ambulante hitne medicinske pomoći i dalje zatvorene, a dispečeri koji su
zaduženi za raspoređivanje hitnih poziva nisu educirani za taj posao -
ocjenjuje Mario Malnar , dopredsjednik Hrvatske liječničke komore (HLK).kraj
teksta

Saborski klubovi podržali izmjene Zakona o zdravstvenoj zaštiti

Autor: HINA
Objavljeno: 20. siječnja 2012. u 11:16

Vezano

.        Članci

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Kajin-Sto-vrijedi-da-Ustav-zdravstv
o-povjeri-osiromasenim-zupanijama?articlesrclink=related> Kajin: Što vrijedi
da Ustav zdravstvo povjeri osiromašenim županijama?

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Gasi-se-sest-ordinacija-u-Rijeci-izvi
sile-i-zupanijske-bolnice?articlesrclink=related> Gasi se šest ordinacija u
Rijeci, "izvisile" i županijske bolnice

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Ministar-zdravlja-hvali-se-ostvaren
jima-a-vecina-je-na-klimavim-nogama?articlesrclink=related> Ministar
zdravlja hvali se ostvarenjima, a većina je na klimavim nogama

Tagovi

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/Zakon%20o%20zdravstvenoj
%20zaštiti> Zakon o zdravstvenoj zaštiti

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/reforma%20zdravstva>
Reforma zdravstva

.
<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/reforma%20hitne%20pomoći
> [...]

<http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/(keywords)/Zavod%20za%20hitnu%20med
icinu%20Rijeka> Zavod za hitnu medicinu Rijeka

Predloženim izmjenama  osnivačima hitne medicinske pomoći, dakle županijama
i Zagrebu, omogućilo bi se da još šest mjeseci kao objedinjene zadrže hitnu
pomoć i sanitetski prijevoz

ZAGREB Većina saborskih klubova podržala je danas izmjene Zakona o
zdravstvenoj zaštiti, kojom bi se osnivačima hitne medicinske pomoći, dakle
županijama i Zagrebu, omogućilo da još šest mjeseci kao objedinjene zadrže
hitnu pomoć i sanitetski prijevoz.

HDZ je najavio suzdržanost prema tom vladinom zakonskom prijedlogu, jer,
kako je rekao Stjepan Milinković, zdravstveni sustav, a posebno hitna
medicinska pomoć, ne trpi nove odgode. >Odvojeni sustav hitne pomoći i
sanitetskog prijevoza ipak je u nekim sredinama funkcionirao, a u hitnoj
medicini mora se reagirati odmah i sada, jer ako nije tako dolazi do
neželjenih posljedica<, poručio je Milinković.

Da Ministarstvo zdravlja treba zauzeti čvrst stav oko spomenutog odvajanja
ili objedinjavanja, a ne to ostaviti na volju  županijama, smatra i Boro
Grubišić (HDSSB). No, smatra kako su predložene izmjene ipak korak naprijed
u boljoj organizaciji zdravstvenog sustava, zbog čega ih HDSSB podupire.
>Naša primarna zdravstvena zaštita je pokušaj neke poluprivatizacije, a
domovi zdravlja sveli su se na jednu ljekarnu, ravnatelja i par službenika<,
rekao je Grubišić, nužnim ocijenivši kvalitetnu reformu zdravstvenog
sustava.

Zakonske izmjene podupiru i Hrvatski laburisti, u čije je ime Nansi Tireli
ipak kazala kako nije dovoljno odluku ostaviti na županijama, po principu
mogu ili ne moraju. >Ako županije nisu uspjele sprovesti koncesije,
postavlja se pitanje koliko su sposobne provoditi politiku hitne medicinske
pomoći<, poručila je.

I Nada Turina-Đurić (HNS) očekuje da će Ministarstvo zauzeti čvrst stav oko
toga treba li u na regionalnoj razini hitna pomoć ostati zajedno sa
sanitetskim prijevozom. Sustav hitne pomoći, naglasila je, treba urediti
tako da funkcionira samo u hitnim slučajevima.
Biljana Borzan (SDP) ocijenila je kako je riječ možda o malim zahvatima,
poput ingerencije hitne pomoći nad sanitetskim prijevozom, međutim važnima
za funkcioniranje sustava. Najavila je da će vlada uskoro raditi na
cjelovitoj reformi hitne medicinske pomoći, te >suštinskim< promjenama u
cijelom zdravstvenom sustavu, budući da, ocijenila je, primarna zdravstvena
zaštita još uvijek nije rasteretila bolnice i situacija je iz dana u dan sve
teža.

 Ministar zdravlja Rajko Ostojić predstavljajući jutros zastupnicima u
Hrvatskom saboru prijedlog izmjena i dopuna zakona o zdravstvenoj zaštiti,
naglasio je kako je hitna medicinska pomoć zrcalo organiziranosti
zdravstvnog sustava jedne zemlje. "Hitna medicinska pomoć je dijelom bila
dobro zamišljena, no većim dijelom izvedba je bila katastrofalna", ocijenio
je Ostojić dodavši kako ga je na to upozorila nekolicina hrvatskih županija.

Prijedlogom se, kako je kazao Ostojić, daje 'tranzicijski period' od šest do
12 mjeseci kako bi županije, odnosno osnivači hitne medicinske pomoći,
razmislili o daljoj koncepciji hitne medicinske pomoći.Prema prijedlogu
izmjena i dopuna zakona o zdravstvenoj zaštiti omogućilo bi se da u hitnoj
medicinskoj pomoći ostanu objedinjeni hitna pomoć i sanitetski prijevoz,
koji su po važećem zakonu trebali biti razdvojeni nakon 31. prosinca.

Također zakonski prijedlog predviđa i produženje roka za šest mjeseci za
[...]
tržišnim cijenama. kraj teksta