[slikom] Re: mailing lista

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 2 Feb 2015 17:05:17 +0100

    Zdravo Jozo,

    Nema velike mudrosti da se napravi mailing lista. Mnogo je više obaveza
da se ta lista održava ako je njena namjena stvarna i česta diskusija. Neke
firme prave oglasne liste i one im služe samo za slanje obavještenja a ne
za vođenje diskusija.
    Ovo je prvo na šta treba da se odlučiš, da li će tvoja buduća lista
biti samo za slanje oglasa, obavještenja i slično ili namjeravaš kreirati
listu na kojoj će njeni članovi moći da vode diskusije. Sljedeće je odabir
servera na kom će ta lista biti kreirana. Postoje javni serveri koji
omogućavaju besplatno kreiranje mailing lista. Neki serveri su namjenjeni
samo za određene teme i slično. Od tih javno dostupnih servera ja svakako
predlažem !Googlegroups" za kojeg je jedini uslov da imaš adresu na
gmail.com.
    Ako imaš registrovan svoj domen i neki hosting na kom držiš svoju web
stranu, postoji vjerovatno mogućnost da ti se instalira i podesi program za
mailing liste. To je program "Mailman" koji je više nego dobar. Kod
vlastitog domena imaš i vlastitu adresu za mailing listu a kod javnih
servera moraš koristiti njihovu adresu.
    SliKom ima svoj server i na njemu ima mogućnost kreiranja mailing
lista. Već sada je tu više od 20 lista ali sve one moraju da u adresi imaju
slikom.info, ili slikom.org ili slikom.eu. I pored vlastitog servera pa evo
i mogućnosti da i drugi koriste taj server neke liste su ostale na drugim
serverima, to se odnosi i na ovu listu.
    Googlegroups ima podršku za Hrvatski jezik i ne bi trebalo da bude
problema da kreiraš vlastitu listu, da je podesiš i omogućiš firmi da je
koristi. Takođe ako imaš vlastiti domen i neki hosting pa se odlučiš za
"Mailman" i on ima dobru jezičku podršku za Hrvatski i nije teško podesiti
ako znaš šta hoćeš od liste.
    Liste sa kojima ja imam veze imaju obavezno administratora, to je neko
ko se bavi podešavanjem i rješavanjem tehničkih problema i moderatora ili
moderatore koji se isključivo bave listom to jest, članovima porukama,
prijavama, odjavama i slično i obavezno nemaju vlasnika. Sve liste sa
kojima ja imam veze obavezno čuvaju arhivu svih poruka. Ovo znači da neke
liste i neće biti takve, neke brišu arhivu i slično. Lista Info je
specifična što preko nje prođe poruka ali ako neko odgovori, odgovor ne ide
preko liste već se šalje onom ko je napisao tu prvu poruku. Dakle može biti
lista na kojoj svi čitaju poruke a odgovor čita samo onaj ko je postavio
pitanje ili bilo šta drugo pisao. Nadalje važno je kako se postaje član, da
li dozvoljavaš da se svako može prijaviti ili ipak kontrolišeš prijavu. Sve
su to detalji oko kojih se trebaš odlučiti prilikom kreiranja liste.
Uglavnom sve se to kasnije može promjeniti.

    Pozdrav, Gradimir

4. Facebook: http://www.facebook.com/web.portal.slikom
5. Twitter: https://www.twitter.com/slikom