[slikom] free site i free domain name iz rs

  • From: "viktor" <pravnik@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 5 Jun 2008 18:11:14 +0200

Napominjem da iz.rs besplatni domen za stanovnike srbije i republike srpske
mozda je nekome i zanimljivo
pa evo upustva za to:
Kome treba free server da na njemu postave sajt na kojem ne zele reklame i
popup-ove a planiraju da im fajllovi NE prelaze velicinu od 0.5MB (512KB) i da
na njemu /naravno/ dodaju .iz.rs domen preporucujem sajt

www.freehostia.com

(neko ga je vec bio negde preporucio ali ja cu sada da objasnim kako se
koristi).

Znachi, registrujete se na sajtu, makar je to lako skontati kako ide, (free
hosting -> sing up)

1. izaberete "free hosting (bannerless)" - naravno

2. Use my existing domain - ukucajte "vas_domen.iz.rs" - inace ja sam prvo
izabrao "use a subdomain" pa sam posle iz cPanela dodao domen na .iz.rs ali
nadam

se da nema razlike.

Dalje se vec registracija razlikuje od moje ali predpostavljam da je sledece
verifikacija preko mail-a i tada dobijete stranicu sa svim podesavanjima koja

vam trebaju (dns,mysql i ftp serveri i lozinke).

Sledeci korak je upload fajlova na FTP (zbog Pedje da vidi da ima neki sajt
kada bude proveravao). Pored fajlova koje vam trebaju za sajt, savetujem da

odma uploadujete i googleapp verifikaciju (to je vec objasnjeno ranije kako se
radi, a potrebno vam je ako zelite da vam se mail hostuje na googletu, inache

server ima svoj mailbox)

Naravno, jos uvek ne mozete da vidite sadrzaj vaseg sajta jer
main_svetski_DNS-ovi nisu podeseni /ili kako se ovo strucno vec kaze/. Ipak
postoji nacin

da pogledate svoj sajt a to je da na vasoj konekciji ka internetu promenite DNS
servere na ove koje su vam dati, doduse treba naci njihove IP adrese, mislim

da su dns1.freehostia.com = 64.72.112.12 i dns2.freehostia.com = 64.72.112.13.

Sada, kada ste sigurno da na sajtu imate sadrzaj koji je DOZVOLJEN, mozete da
pristupite freedns sajtu.

Napomena: ako vidite sajt posle promene DNS-ova, nema potrebe da proveravate
domen na

www.iz.rs

sajtu ili vec nekom drugom jer ste vec sigurni da radi, mada od viska provera
glava ne boli ni vas ni Pedju. I bitna stvar, ne zaboravite da vratite DNS-ove

na konekciji na default od vaseg provajdera ili auto /tj onako kako je bilo
pre/.

Na freedns-u morate da imate profil. Ulogujte se i idite na subdomains,
izaberite NS za type, ukucajte "moj_domen.iz.rs" u subdomain, u doman listi
idite

skroz dole na "many many more..." i pronadjite ".iz.rs". U address ukucajte
prvo dns1.freehostia.com pa cete posle lako ubaciti jos jedan DNS (sve ovo

ponovo sa tom razlikom da u address upisete dns2.freehostia.com).

Od ovoga trenutka ste prepusteni na milost i nemilost sledecim visim silama
redom:

1. Pedja

2. Admini freedns sajta (ili je mozda obrnut redosled 1. i 2. ne znam)

3. brzini i mogucnosti updateovanja svetskih DNS servera

4. brzini i mogucnosti updateovanja DNS servera vaseg provajdera

smile

Srdacan pozdrav

 S postovanjem
Viktor Zivojinovic