[slikom] Tweakanje

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <cyberblind@xxxxxxxxxxxxxxx>, <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 1 Sep 2004 19:44:20 +0200

Pozdrav svima na listama,
Posljednjih nekoliko mailova sa Cyberblinda i moja nedavna iskustva su me
potaknula za pisanje ovog maila. Navest cu nekoliko meni (a i jos nekima
korisnih) i vrlo vjerovatno bezbolnih tweakova za Windows XP Pro. 'Vrlo
vjerovatno' znaci da sve sto radite radite na vlastitu odgovornost. Meni se
dogodilo konkretno da nakon sto sam poprilicno istweakao Windoze nisam mogao
instalirati Jaws. Mozda je problem bio u tweakanju, mozda u ATI-ju, a mozda
u oboje. Dakle, kao autor ovog maila striktno se odricem ikakve odgovornosti
za sve sto vam se desi ako budete pokusavali sljedece tweakove.
NAPOMENA
Za neke od ovih tweakova potrebno je imati programcic koji se zove 'Tweak
UI'. Mozete ga skinuti sa:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUIPowertoySetup_ia64.exe

linka.

1. PROMJENA LOKACIJE MAILOVA U OUTLOOK EXPRESS-u
Outlook Express sprema mailove u nekoliko .dbx datoteka. Oni se po defaultu
nalaze u C:\Documents and Setings\bla bla bla folderu. Tocan 'path' moze se
ocitati iz OE-a. Naravno, ako to nije promijnjeno, svakom novom instalacijom
Windowsa cemo izgubiti te mailove. Nacin da promijenimo lokaciju Store
Foldera je sljedeci:
1. U OE otvorimo Tools meni i odaberemo Options.
2. Na otvorenom Options prozoru odemo na tab 'Maintenance',
3. Pronadjemo gumb 'Store Folder' i kliknemo na njega,
4. Na sljedecem otvorenom dijalogu odaberemo opciju 'Change', no prije toga
zapamtimo (ili prekopiramo) tocan 'path' defaultnog foldera.
5. Na 'tree-wiev' odaberemo zeljeni folder (po mogucnosti ne na istom disku
ili particiji) i potvrdimo izbor,
6. Restartiramo OE (koji je ionako napomenuo da ce promjene imati efekta tek
na iducem startu programa).
Kad smo to napravili, vise u OE ne vidimo stare mailove, jer Store Folder
vise nije isti. Mail arhivu mozemo prebacit na dva nacina:
1. Kopiranjem .dbx datoteka iz starog foldera u novi (sto uvijek i ne radi),
ili,
2. Importiranjem .dbx datoteka kroz File/Import/Messages opcije.

PREMJESTANJE 'MY DOCUMENTS' FOLDERA

Kao i e-mail Store Folder, My Documents se takodjer nalazi na sistemskoj
particiji, pa stvara probleme tijekom reinstalacije. Evo kako to mozemo
rijesiti.
Za ovaj postupak potreban je Tweak UI, program o kojem sam govorio na
pocetku.
1. Na lijevoj strani Tweak UI prozora, na 'tree-wiev', odaberemo Desktop
grupu i u njoj Special Folders.
2. S desne strane prozora postoji 'combo-box' u kojem je lista nekoliko
sistemskih foldera (CD Burning, Startup, My Documents itd). Izaberemo My
Documents.
3. Idemo na gumb 'Change' i rucno upisemo novi 'path', npr. E:\My Documents
4. Potvrdimo na OK.
Windowsi ce od ovog trenutka tretirati E:\My Documents kao sistemski folder,
a sve aplikacije i programi koji po defaultu otvaraju My Documents na 'Save
As' dijalogu ce otvarati ovaj novi folder.
Na isti nacin mozemo promijeniti i lokaciju Internet 'Favorites' foldera,
tako da ih ne moramo spasavati prije reinstalacije.

PODESAVANJE SISTEMSKOG 'PATHA'

Malo stariji i iskusniji korisnici koji su poceli svoj rad s kompjuterima
jos u vrijeme DOS-a i Windowsa 3.11, a bome i 95 i 98 znaju sto je sistemski
'path'. Za one koji ne znaju, najlakse i najkrace objasnjenje je da
sistemski 'path' specificira lokacije odredjenih foldera, tako da u svakom
trenutku mozemo pozvati odredjene programe iz njih, bez da se na njih
pozicioniramo.
Npr.
Na mom kompjuteru postoji programcic koji se zove CrackSearcher. Da bi dosao
do njega, moram otvorit Windows Explorer, pronaci G: disk, uci u folder
'Stalni', pa u subfolder 'Util' i onda kliknuti na njega.
OK, sad cete reci 'Sto ne napravis shortcut'? Jednostavno zato sto ionako
imam previse shortcuta na desktopu i Start meniju, a ovo i nije program koji
koristim svakodnevno, kao i jos neke programe koji rade kroz 'command
prompt' i nije moguce raditi shortute na njih jer ponekad treba stogod i
dopisati.
E, sad, da ja svaki put ne bih prolazio tu proceduru kroz Explorer,
jednostavno unesem G:\Stalni\util u sistemski 'path'. Odsad, svaki put kad
mi treba taj program, odem u Start/Run, upisem CrackSearcher i gle cuda, eto
ga otvorenog na desktopu.
Podesavanje sistemskog 'patha' radimo na sljedeci nacin.
1. Pozicioniramo se na My Computer' ikonu na desktopu, i stisnemo Alt+Enter
da dobijemo 'Properties',
2. Odemo na tab 'Advanced' i pri dnu kliknemo na gumb 'Environment
Variables',
3. Na ovom dijalogu odemo do 'System Variables' list-boxa, na njemu
selektiramo'path', kliknemo na gumb 'Edit',
4. Na sljedecem dijalogu se pozicioniramo na 'Variable Value' box, u kojem
vec postoje neki 'path' folderi.
5. Pazeci pazljivo da nista ne izbrisemo, sa tipkom 'End', odemo na kraj
zapisa, utipkamo ; (tocka-zarez), i bez razmaka zeljeni folder (u mom
slucaju G:\Stalni\Util
6. Klikamo OK sve dok ne izadjemo na Desktop.
Ovdje se mogu i podestiti pozicije privremenih (TEMP i TMP) foldera.
Jos jednom napominjem da sve sto sam napisao radite na vlastitu odgovornost.
Ispricavam se na ovoliko dugom mailu.
Pozdrav

Posjetite web portal SliKom!
http://www.slikom.rs.sr