[slikom] Skype, nova verzija

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 1 Jun 2007 07:42:39 +0200

     Zdravo svima,

     Juče sam pisao o Skype i Accessibility a evo jutros sam instalirao
novu verziju i to je verzija 3.2... Prvi utisak je da dobro sarađuje sa
JAWS-om. U mom slučaju to je verzija JAWS-a 8.0...

     Na prvi pogled dosta novina u novoj verziji JAWS-a. Možda na kraju
ipak zaključim da je u pitanju samo dobra šminka. Menu je drugačiji,
drugačije su raspoređene stavke i za početak to će svakako donijeti malo
poteškoća. Oni koji ne koriste menu neće u startu sa novom verzijom imati
problema. Kada sa tasterom Alt otvorite menu sada imate sledeći izbor:

File Account Call Chats View Tools Help

U odnosu na ranije tu je nova stavka, Account a i raspored ostalih stavki
je drugačiji.

U File su sada sledeće stavke:

1. Change Online Status
Moglo bi se reći da je ovo isto kao i kod predhodni verzija.

2. Change Mood Message
Ova stavka je u predhodnoj verziji bila u Tools i upravo sam pisao o njoj u
predhodnoj poruci.

3. Edit your Profile...
Primjećujem da je ova stavka kod mene sada pristupačnija u odnosu na neke
ranije verzije.

4. Personalise
Ova stavka ima novi sadržaj i on izgleda ovako:

Change your Picture...
Change Wallpaper...
Ringtone
Get Latest Pictures

Novost je dakle da se sada ovdje nalazi Ringtone to jest opcija odabira
zvukova. Upravo je juče o ovom pisala i pitala Aleksandra.

5. Change Password...
6. Privacy...
 7. Sign Out
8. Close

Stavke od broja 5 do 8 su iste ili ja nisam uočio neke promjene.

     Kako  napisah nova stavka u meniu je Account. Njen sadržaj je:
View your Account...
Buy Skype Credit...
Skype Pro
Earn Money with Skype Prime Beta...
Phones and Headsets
Webcams
Redeem Voucher

Ovdje se vidi da su se našle neke stavke koje su bile ranije u Tools.

     Sledeća stavka u meniu je Call. Ona je sada uvijek dostupna a njen
sadržaj je:
Call to
Answer
Ignore
Resume
Hold
Mute Microphone
Adjust Sound Settings
Hang Up
Start Conference Call...
Recent Calls

Neke od ovih stavki će biti podmeni kada je Skype aktivan to jest kada
imate poziv ili ste u vezi.

Sledeća stavka u menu je Chats a njen sadržaj je:
Chat with
Start Group Chat
Start Public Chat
Recent Chats
Bookmarked Chats

     U ovoj verziji stavka View je tek sada u redu u menu. Njen sadržaj je
sledeći:
Tabs and Panels

Ovo je podmenu i ima sledeće stavke:

Call Phones Tab
Live Tab
SkypeFind Tab
Addressbar
Statusbar
Show Text on Tabs

Moja lična preporuka da ne čekirate ono što vam ne treba. Što manje
čekirani stavki to je interface jednostavniji i vi će te se na njemu lakše
snaći.

Ostale stavke u view su:

Compact Mode
Contact Groups
Show Outlook Contacts
Sort Contacts By
Hide Contacts That Are
Accessibility

Kao što se vidi, accessibility je ostao i dalje u view i treba čekirati
obadvije stavke u njemu.

     Predzadnja stavka u menu je Tools i njen sadržaj je:

Add a Contact...
Search for Skype Users...
Import Contacts...
Call Forwarding...
Voicemail...
Missed events
Send SMS Message...
Send Money...
Send Contacts...
Do More
Change Language
Share Skype with a Friend
Options...

     Neke stavke su se premjestile to jest premjestili su ih na druga
mjesta u menu a neke su došle u tools. Na ovo se treba naviknuti i to je
ono što sam napisao da će onima koji su koristili dosta menu u početku biti
teško da se naviknu na novi raspored, posebno ako su do njih dolazili sa
prečicama sa tastature.

     Zadnja stavka u menu je Help a njen sadržaj je:

Getting Started...
Contact Customer Support
Check for Updates
About Skype

Moglo bi se reći da je ovo ostalo isto.

     Sada je na vama da se odlučite hoćete li instalirati najnoviju verziju
ili ostati na onoj koju već koristite i koju dobro poznajete. Ja sam
pokušao da predstavim neke promjene koje nosi ova  najnovija verzija Skype.
Tu je još dosta drugih novina. Tako je sada options sa većim izborom za
podešavanja i slično.

     Pozdrav od Gradimira