[slikom] Re: Regionalni informaticki skup

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Sep 2009 21:07:41 +0200

Pozdrav!
Nadovezao bih se na par stvari...
Citiram:
Za primjer cu uzeti mailing listu knjigoteku a uz uvjerenje da mi moderatori nece zamjeriti. Danas ta lista razmjeni vise knjiga nego sve biblioteke za slijepe zajedno.
Komentiram:
Ovo je istina da ne moze biti tocnija. Otkad sam se doselio u Zagreb 2004. godine, sakupio sam sto privatnim putem sto preko lista za razmjenu knjiga oko 12000 naslova. Ovo je okrugla procjena jer se dosta toga udvostrucuje i utrostrucuje, no u usporedbi sa Hrvatskom knjiznicom za slijepe ciji sam katalog nedavno prebrojio taj broj nadmasuje sva moguca ocekivanja. Konkretno, aktualni katalog Hrvatske knjiznice za slijepe sadrzi nesto vise od 4000 naslova u zvucnom obliku od cega je nesto malo preko 1000 u mp3 formatu. Ako uzmemo u obzir da spomenuta knjiznica radi negdje od pocetka 80-ih godina , zaokruzimo to na trideset, jednostavnom matematikom se lako dodje do razlike u rezultatu. Pitam se onda cemu drzava baca pare na deset ili dvadeset ljudi zaposlenih tamo. Da nije bilo prvobitnih Knjigofila i nesto kasnije Knjigoteke i da sam bio osudjen na izbor koji mi nudi ta knjiznica, ne bih se bas nesto previse nacitao knjiga po vlastitom ukusu u zadnjih pet godina.

Nadalje citiram:
Jos kao primjer uzimam da organizacije koje imaju veliki broj clanova koji koriste racunar, to su svakako one koje u svom nazivu imaju prefiks, gradska ali i neke druge, nemaju organizovanu sekciju ili grupu koja bi se bavila informatikom i slicno. Medutim zato imaju neke druge sekcije ili grupe koje ne donose koristi koliko donosi informatika.
I opet komentiram:
Ne znam kakva je situacija u drugim drzavama u regiji, no u Hrvatskoj ne postoje trajno organizirane grupe ovog tipa. Postoji podrska u Hrvatskom savezu slijepih, a od lokalnih organizacija mogu istaknuti jedino zagrebacku i varazdinsku udrugu kao one koje konstantno odrzavaju obuku za rad te udrugu iz Cakovca koja to radi povremeno. Koliko mi je poznato, u ostalim regijama Lijepe nase to ili nikako ili lose funkcionira. Za to osobno krivim "staru gardu" kojoj je maksimalan domet ucinkovitosti igranje saha i putovanja u Medjugorje i slicna "sveta" mjesta. Sah sam po sebi nije uopce losa stvar, vrlo ga cijenim kao zahtjevan intelektualan sport, no ne moze se slijepe ograniciti samo na igranje saha i oblizivanje oltara raznih nam svetista. Rijetki su stariji ljudi, naravno, ima ih, cak su i tu medju nama, ali opet prilicno rijetki koji se zele i imaju volje uhvatiti u kostac s novim tehnologijama. Nazalost, vecina upravnih i slicnih odbora je puna staraca kojima je jedino bitno da pojedu i popiju nakon svake skupstine. Vojin Peric, aktualni predsjednik Hrvatskog saveza slijepih jednom mi je prilikom rekao da je sa svoih oko pedeset godina najmladji clan izvrsnog odbora saveza slijepih. Takodjer krivim i mladje clanove jer nisu nesto prezainteresirani za odlazak u svoje maticne organizacije i istjerivanje svojih prava. Vecina ih se ravna prema ustaljenim pravilima i ne zele da talasaju kako bi se nesto promijenilo.

----- Original Message ----- From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
From: "Nikola Djordjevic" <djnikola@xxxxxxxxx>
Subject: [slikom] Regionalni informaticki skup

Pozdrav svima,

Ovakva tema je ranije bila na listi, ali se stalo sa realizacijom i
diskusijom. Interesuje me da li imate iskustava o izlozbama pomagala
ili kampovima slepih vezanih za informatiku i ostala pomagala?
Kako bi trebao da izgleda jedan takav skup?
Mozda bi zajednickim idejama dosli i do realizacije.