[slikom] Re: Programi za vođenje dnevnika

  • From: Danijel Baričević <danijel.baricevic@xxxxxxxxx>
  • To: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 08 Jun 2015 16:28:55 +0200

Barbara,
ako je tako onda sise krivo izrazila. Dnevnik je nešto što se vodi za
događaje koji su prošli, a planer ili kalendar za događaje koji će tek doći.
Planera i kalendara ima svakakvih, nisam ih dugo testirao, ali pošto
imaš Gmail račun ne bi bilo loše da probaš koristiti jednu od više
aplikacija koju ti Google daje besplatno, pa tako i Google kalendar.
S NVDA je pristupačan, ali ne očekuj da ćeš u pet minuta sve svladati.
Treba učiti i vidjeti gdje je što i kako to funkcionira. Pogotovo ako
imaš i Android mobitel, taj kalendar se jako lijepo upari s mobitelom i
uvijek si na vrijeme obavještena o nadolazećim događajima. Te iste
događaje možeš dijeliti i s drugim ljudima, ako zajednički sudjelujete u
nečemu.
I na kraju, Google kalendar je dobar i još iz razloga što informacije
pohranjene u njemu ne ovise o tvojem računalu i u slučaju da moraš
reinstalirati računalo obaveze te i dalje čekaju online.

lp

Danijel Baričević

Twitter: @baricdan

8.6.2015. u 12:24, Barbara Demirović je napisao/la:

Konkretno, mene zanima postoji li nešto što me može podsjetiti na neke
stvari, na primjer kada moram nešto obaviti. Ponekad mi se desi da
zaboravim nešto što je bitno i toga se sjetim kada ne treba, a onda bude
kasno.

8.6.2015. u 6:06, Gradimir Kragic je napisao/la:
Zdravo Barbara,

Nisi bila dovoljno precizna o kakvom se dnevniku radi? Možda i postoje
takvi programi ali kako ti je već odgovorio Nikola Rundek, za tu namjenu
možeš iskoristiti bilo koji program za uređivanje teksta. Neki programi za
vođenje dnevnika su u stvari više planeri i kalendari sa opcijom za
upisivanje komentara ili dnevnih poruka.
Ja lično vodim nekoliko dnevnika i za većinu njih koristim EditPluss,
editor za uređivanje teksta. Program nije besplatan pa se mora kupiti
licenca ili uraditi ono drugo o čemu se ne piše na ovoj listi. Funkcioniše
kao i većina drugih naprednih editora a ja sam se odlučio da ovo koristim
više iz navike nego što je on nešto posebno bolji od drugih editora. Ima i
FTP opcije pa sa njim direktno učitavam fajlove sa nekih servera na
internetu i sa njega direktno snimam na server. Ima dosta prečica sa
tastature, uključujući i one koje su posebno interesantne za dnevnik kao
što je upisivanje datuma i vremena. Kod datuma ima pun datum, sa danom,
datumom, mjesecom i godinom. Upisuje sistemsko lokalizovani datum pa tako
na prečicu upiše: Ponedeljak, 8. jun 2015. Moguće je podešavanje izgleda
datuma i vremena.
Ovim editorom vodim dnevnik i ove liste te još nekoliko dnevnika
uključujući i svoj lični pa i ljubavni dnevnik. Word takođe može biti
sjajan program za dnevnike. Može kreirati tabele koje ti služe za
organizaciju zapisa, možeš dodavati fus note, end note, komentare i slično.
Za ovu listu dnevnik vodim i u Excel-u. Ovo je jedno ranije razrađeno
rješenje sa jednog servera koji nažalost više ne postoji a na kom je bilo
desetina mailing lista. Moj dnevnik za ovu listu sadrži preko 40 hiljada
zapisa. U Excel dokumentu imam ugrađene makro rađene sa VBA koji mi
odrađuju velik broj statističkih podataka. U osnovi bi se moglo reći da je
sve više nego jednostavno ali uključuje obavezu da se poznaje Excel i
sklonost ka statistici. Da ne bude dilema šta taj dnevnik sadrži, ukratko
ću objasniti:

1. Dnevnik je urađen u nekoliko kolona. Ja ih djelim u lijeve i desne
kolone.
2. Lijeve kolone sadrže osnovne podatke o članu, ime i prezime, email
adresu, pol, grad i državu.
3. Desne kolone sadrže ocjene poruke. Pa tako postoji ocjena koliko je neka
poruka u skladu sa tematikom liste, koliko je korisna za onog kome se
odgovara te još nekoliko podataka.

Na osnovu ovih podataka, te nekih pravila statističke obrade podataka
dobijam više nego precizne podatke o funkcionisanju liste. Kako se radi o
desetinama hiljada zapisa preciznost podataka se kreće u procentima više od
98 posto tačnosti. Na osnovu ovih podataka moderatori mogu više nego
uspješno da prate listu te vrlo često da procjenjuju reagovanje članova na
neku poruku koja je prošla listom.
Ovaj Excel dokument nije za razmjenu a kako napisah ako znaš da radiš
osnovne stvari u Excel-u i imaš sklonosti ka statistici i organizaciji
rada, sama možeš ovo napraviti. Makro rađen u VBA mi samo pomaže da neke
podatke dobijam brže.
Po meni su svakako najbolji online dnevnici. Bilo da su to blogovi,
koji i dobiše ime od dnevnika na webu, kalendari kao planeri događaja ili
drugi oblici vođenja online dnevnika. Oni su javno dostupni i mogu
predstavljati zanimljivo mjesto za koje kakve informacije. Ja vodim jedan
takav dnevnik. I on je rađen u programu EditPlus a predstavlja jednostavan
HTML dokument. Ovaj dnevnik je posvećen mom angažovanju u Organizaciji
slijepih Teslić i trenutno sadrži nekoliko stotina zapisa za period od
skoro četiri godine. Za detalje pogledaj link ispod. Kako je meni HTML jača
strana tako je i dnevnik urađen po mom ukusu. U posljednjih dvije godine
svaki zapis ima svoj identifikator pa je kod linkovanja moguće postavljati
link na konkretan zapis u nekoj godini, mjesecu ili danu. Meni dnevnici
predstavljau nešto bitno u radu. Umjesto da se prisjećam događaja od
nekoliko godina jesu li oni bili onakvi kakvih se sada sjećam ili nisu, ja
otvorim dnevnik i pročitam.
Uglavnom, većini predlažem vođenje dnevnika i to kao tekstualne
sadržaje bez posebnih programa. Naprednijim korisnicima računara
preporučujem blogove. A dnevnik mog angožavanja u Organizaciji slijepih u
Tesliću možeš vidjeti na linku:
http://www.ost.slikom.eu/pd.html

Pozdrav, Gradimir