[slikom] Re: Postavljanje na jumbo

  • From: Gordan Radić <gordan.radic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Jun 2010 14:07:26 +0200

Pozdrav!

Eto, vidis da se uz malo ulozenog truda moze doci do rjesenja. Svi mi koji nesto vise ili manje znamo smo do svog znanja dosli na slican nacin. U doba kad je nas nekolicina pocela raditi s kompjuterima a to je vise ili manje sredina devedesetih nije bilo lista, nije bilo skenirane literature po internetu i nije bilo cijelog planinskog lanca raznih foruma gdje se mogu naci upute kako napraviti ovo ili ono. Svi smo se trudili i radili metodom "pokusaj pogreska". Ja sam konkretno zbog svog "ucenja" otprilike prvih sest mjeseci barem jednom u dva dana reinstalirao Windowse jer bih ih prilicno iskasapio i ucinio ih neupotrebljivim za daljnji rad, ali, danas zato znam ono sto znam. Argument da nisam slijep od rodjenja i da mi je zbog toga lakse necu prihvatiti. Gradimir, Zlatko, Nijaz, Debeli, Dragan i jos neki ljudi s malo vise znanja od prosjeka su redom slijepi od rodjenja ili su se sa Windowsima sreli kad su vec bili slijepi i osim sto uspjesno rade na kompjuterima bave se i programiranjem skripti i drugih aplikacija tako da to nije nikakvo opravdanje. S druge strane, konkretna problematika u ovom slucaju a to je snalazenje na webu se apsolutno dijametralno suprotno primjenjuje u svijetu videcih i u svijetu slijepih. Web je za videce najjednostavnija stvar na svijetu i zato se sve vise primijenjuje u svim vrstama aplikacija. Slijepi uz pomoc citaca ekrana koriste web na potpuno drugaciji nacin i imaju sasvim drugacije poimanje i sasvim drugaciji pristup web stranici i to je za slijepe koji tek uce raditi na kompjuteru najtezi dio gradiva. Ovo pisem cisto kao protuargument tvojoj tezi da mi je bilo lakse raditi neke stvari jer sam ranije vidio. Svoje prijasnje znanje mozda sam mogao primijeniti na nekim drugim aspektima rada na kompjuteru ali na webu nikako. Stazem stariji clanovi liste sjetit ce se da sam jos negdje 2003. i 2004. godine dok nisam koristio Jaws i dok sam se jos koliko toliko sluzio vidom vrlo cesto davao odredjena objasnjena iz perspektive videce osobe nadajuci se da Jaws moze pratiti procedure koje sam tad opisivao i u vecini slucajeva je to uspijevalo no za pretrazivanje weba, odnosno koristenje Internet Explorera ili Firefoxa je to bilo potpuno nemoguce. Na kraju, s obzirom da si sam spomenuo da te ljudi smatraju asocijalnim i ovakvim i onakvim prokomentirat cu samo da bi mozda trebao razmisliti o razlozima zasto je to tako i po cemu se ti toliko razlikujes od drugih da bi te takvim smatrali.

----- Original Message ----- From: "Boris Bjedov" <bbjedov@xxxxxxx>