[slikom] NumerirajTXT 1.1

  • From: Zlatko Sobočan <sobocan@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "SliKom \(Grupa\)" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Jun 2008 16:18:17 +0200

    Pozdrav svima!

Prije nego odete na ljetovanje, Dragan, Zlatko i Nijaz vam daju na
korištenje svoj novi uradak. Nadamo se da ćete i ovim radom biti zadovoljni.

NumeriranjeTXT ver. 1.1

Datum: Ponedjeljak, 09. lipanj 2008
Autori:  Dragan Miljojčić,  Zlatko Sobočan,  Nijaz Škaljo
Licenca: Besplatno
Web: http://BrziImenik.googlepages.com/NumeriranjeTXT

Volim čitati knjige. Knjigu najprije skeniram, pretvorim je u zvučni zapis i
prebacim na svirač. Mobitel ili MP3 player su mi uvijek pri ruci. Kad god
uhvatim malo vremena poslušam dio knjige. Budući da je lakše rukovati s
kraćim zapisima, zvučni zapis dijelim na manje dijelove. Najviše u trajanju
od 10 do 15 minuta. Što je knjiga veća, broj zapisa se povečava. Da bi
olakšao rukovanje i navigaciju, napravio sam program koji u zaglavlje
upisuje naziv djela i redni broj. Sada brzo i lako dolazim do dijela knjige
gdje sam stao sa čitanjem. Više ne trošim puno vremena na premotavanje i
traženje.

"NumeriranjeTXT" je program koji u zaglavlje svake tekstualne datoteke
upisuje unjeti naziv djela i redni broj zapisa. Umeće i tagove za pauze.
Tagovi su prilagođeni za program TextAloud MP3. Rukovanje programom je lako
i logično. Krajnji rezultat je zvučna knjiga sa više kraćih zapisa, a cijeli
uradak izgleda lijepo i profesionalno.

Vodič za kreiranje zvučne knjige pomoću TextAlouda MP3 i NumeriranjeTXT

Pripremio: Zlatko Sobočan

U nekoliko idućih koraka pomoći ću vam u kreiranju zvučne knjige pomoću
programa TextAloud MP3 i NumeriranjeTXT. Koristit ćemo TextAloud MP3 ver.
2.285 i NumeriranjeTXT ver. 1.1.

Korak 1. - Priprema

U ovom koraku pripremit ćemo potrebne programe i napraviti strukturu mapa.

1. Instalirajte TextAloud MP3, registrirajte, te u "TextAloud Options" i
"Voices and File Options" napravite potrebna podešavanja.

2. Preuzmite program NumeriranjeTXT s adrese:
http://BrziImenik.googlepages.com/NumeriranjeTXT

3. U Mojim dokumentima kreirajte mapu "Zvučna knjiga" i unutar nje podmape:
"TXT" i "MP3". Zatim, u mapu Zvučna knjiga kopirajte skeniranu knjigu npr.
"Jurić, Marija Zagorka. Jadranka.doc".

Korak 2. - Podjela knjige

U ovom koraku podijelit ćemo tekstualni dokument na više manjih datoteka. Za
dijeljenje ćemo koristiti program TextAloud MP3.

1. Pokrenite program TextAloud MP3.

2. Otvorite izbornik File / File Splitter Utility.

3. U otvorenom dijaloškom prozoru podesite i napravite:

- Otvorite gumb Browse kontrole "Input File Path:" i pomoću dijaloškog
okvira Otvori, pronađite i otvorite dokument "Jurić, Marija Zagorka.
Jadranka.doc". Dokument se nalazi u Mojim dokumentima u mapi Zvučna knjiga.

- Otvorite gumb Browse kontrole "Output File Directory:" i pomoću dijaloškog
okvira Traži mapu pronađite podmapu "TXT". Podmapa "TXT" se nalazi u Mojim
dokumentima u mapi Zvučna knjiga.

- U polju uređivanja kontrole "Base Output Filename:" se definira naziv
podijeljenih datoteka, a naziv će imati i datoteke zvučnog zapisa. Program
nudi puni naziv dokumenta: "Jurić, Marija Zagorka. Jadranka". Ako želite
zadržati ovaj naziv, onda nemojte ništa dirati. U protivnom, pritisnite
tipku Delete i upišite novi naziv npr. "Jadranka".

- U polju uređivanja kontrole "Starting Output File Sequence Number:"
program nudi koji broj će imati prva podijeljena datoteka. Ponuđen je broj
"1". To je u redu, idemo dalje.

- U kontroli "Output File Naming" se određuje hoće li redni broj datoteke
biti naveden ispred ili iza naziva datoteke. Strelicom odaberite "Sequence
Number After Filename".

- U polju uređivanja kontrole "Target Output File Size:" određujete u
kilobitima veličinu podijeljene datoteke. Upišite broj "20".
Tekstualna datoteka od 20 kilobita bit će u zvučnom zapisu u trajanju od 10
minuta.

- Na gumbu Split pritisnite Enter. Pokrenuli ste podijelu knjige na više
manjih datoteka.

4. Kad postupak dijeljenja bude završen, dobit ćete obavijest. Obavijest
zatvorite klikom na gumb OK.

5. Izađite iz programa TextAloud MP3 pomoću Alt+F4.

Korak 3. - Umetanje zaglavlja

U ovom koraku u podijeljene datoteke umetnut ćemo zaglavlje. U zaglavlju će
se nalaziti naziv djela, redni broj zapisa, te potrebne pauze prije i nakon
najave. Za rad ćemo koristiti program "NumeriranjeTXT".

1. Raspakirajte zip arhivu "NumeriranjeTXT11.zip".

2. Pokrenite program "NumeriranjeTXT.exe".

3. U polje uređivanja kontrole "Naslov:" upišite naziv djela. Upišite:
"Marija Jurić Zagorka - Jadranka".

4. Otvorite gumb "Numeriraj ..." i pomoću dijaloškog okvira Traži mapu
pronađite našu podmapu "TXT". Podmapa "TXT" se nalazi u Mojim dokumentima u
mapi Zvučna knjiga.

Napomena: Dijaloški okvir Traži mapu radi kao Windows Explorer u eksplorer
načinu rada.

- strelicom gore označite mapu Moji dokumenti, a zatim je otvorite pomoću
strelice desno
- strelicom dolje pronađite mapu Zvučna knjiga, a zatim i nju otvorite
pomoću strelice desno
- strelicom dolje pronađite mapu "TXT"

5. Pomoću tipke TAB se premjestite na gumb U redu i pokrenite ga. Umetanje
zaglavlja i numeriranje je započelo.

6. Kad umetanje zaglavlja bude završeno, dobit ćete obavijest. Obavijest
zatvorite klikom na gumb U redu. Zatvaranjem obavijesti, zatvarate i program
"NumeriranjeTXT".

Korak 4. - Kreiranje zvučnog zapisa

U ovom koraku od tekstualnih datoteka kreirat ćemo zvučni zapis.

1. Pokrenite program TextAloud MP3.

2. Otvorite izbornik File / Batch File Converter.

3. U otvorenom dijaloškom prozoru podesite i napravite:

- Otvorite gumb "Add Files" i pomoću dijaloškog okvira Otvori pronađite i na
popis dodajte sve podijeljene datoteke

- Pomoću gumba Browse kontrole "Output Directory:" nađite mapu "MP3". Ona se
nalazi u Mojim dokumentima u mapi Zvučna knjiga.

- U kontroli "Audio File Format:", strelicom odaberite "MP3" format

- U kontroli "Audio Quality:", strelicom odaberite vrijednost "32 kbps 22.05
kHz Mono".
Po želji, možete odabrati i višu kvalitetu zvučnog zapisa.

Napomena: S vrijednošću "32 kbps 22.05 kHz Mono" dobit ćete zvučni zapis
zadovoljavajuće kvalitete za slušanje na prenosivim playerima i relativno
male velićine.

- U kontroli "Voice Selection", strelicom odaberite stavku "Select".

- U kontroli "Voice:", strelicom odaberite govornu jedinicu ili govornika
npr. "eSpeak-Hr".

- Kliknite na gumb Convert. Kreiranje zvučnog zapisa je započelo.

4. Kad postupak kreiranja zvučnog zapisa bude završen, dobit ćete obavijest.
Obavijest zatvorite klikom na gumb OK.

5. Izađite iz programa TextAloud MP3 pomoću Alt+F4.

6. Otvorite Moje dokumente, mapu Zvučna knjiga, podmapu MP3. Ovdje se nalaze
zvučni zapisi koje ste kreirali. Možete ih odmah slušati ili ih premjestiti
na vaš MP3 svirač. Primjetit ćete da svaki zapis na početku ima naziv djela
i redni broj.

© (C) Ekipa Brzi imenik -- Lipanj, 2008. godine

Lijep pozdrav,
Zlatko