[slikom] Kupnja velikog monitora, te notebooka ili laptopa

  • From: Krešimir Anđelković <kreso.andj@xxxxxxxxx>
  • To: SLIJEPI KOMUNICIRAJU <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 9 May 2014 17:01:23 +0200

Pozdrav svima

 Htio bih kupiti laptop raspona cijene od 3000 do 4000 kuna (400-530 eura)
u kešu, stoga će ovaj tekst biti relativno dugačak, ali vas molim za
razumijevanje i strpljenje jer mi savjet stvarno treba. Ipak se radi o
većem izdatku.

Živim blizu Nove Gradiške. Htio bih kupiti laptop preko lokalne trgovine
informatičkom opremom koja se zove Grid ( www.grid.hr ) Koliko vidim, ona
informatičku robu nabavlja od skoro svih većih dobavljača. Stoga mi ne
predstavlja nikakav problem nabaviti bilo no-name bilo brandname laptop. Ne
patim za tim da laptop mora biti brand-name, niti postoji ikakav brand
kojeg naročito preferiram ili naročito izbjegavam.

Pošto se radi o relativno maloj lokalnoj trgovini, na nažalost, ona nema
izložen veći broj laptopa, Stoga nemam mogućnost da ih fizički pogledam.
Iako ih fizički ne mogu vidjeti, protiv sam kupnje tako nečeg financijski
zahtjevnog preko web shopa, iako bi vjerojatno prošao malo jeftinije. No
tko zna Å¡to bi bilo poslije. Vjerujem toj trgovini i skoro uvijek kupujem
od njih.

Važno mi je da cijeli laptop bude solidno izrađen, da ne škripi i ne krcka
kad ga se nosi, ili uzme u ruke, a planiram da mi on traje jedno pet-Å¡est
godina jer sigurno neću tako skoro doći do nekih većih sredstava za kupnju
novoga. Pa je solidna izrada važna da zaštiti njegovu unutrašnjost, ako mi
laptop nedaj bože kojiput padne u tih pet-šest godina korištenja.

Postoji još jedna web stranica koju odnedavno favoriziram zbog velikog
izbora smartphone-a i ostale informatičke opreme. A to je

www.links.hr

Laptop mora imati monitor od 15.6". Možda i manje, no o tome još moram
razmisliti. Rezolucija monitora na samom laptopu mi je nebitna. Ali bih
volio da ima mat (anti glare) ekran. S ovih ekrana se bolje može čitati ako
se nalazimo u jako osvjetljenom prostoru ili vani, a pošto ću ga ponekad
nositi kojekuda, to mi je svojstvo jako važno. Bez obzira na to što ti
monitori ne daju sliku tako živopisnih boja kao refleksni. Ustvari, ja sam
cijelo vrijeme držao sliku na nekih 35% svjetline i kontrasta. Sad ne mogu
jer mi sadašnji monitor polako crkava, te su kontrast i svjetlina na 50%, a
to me ubija.  Valja dodati i to da je mat / anti glare tip monitora nešto
manje zastupljen od refleksnih monitora.

Laptop ću koristiti za surfanje Internetom, office, slušanje glazbe, a tek
ponekad za gledanje filmova. No, on mora biti u mogućnosti zadovoljiti
hardverske zahtjeve nadolazećih windowsa, a ne samo win7 kojeg sada
koristim.

Problem je u tome što ću zbog svoje visoke slabovidnosti taj laptop skoro
isključivo spajati na veliki monitor s najvećom mogućom rezolucijom.  Laptop
će dakle biti najvećim dijelom vremena stacioniran. Samo ću ga ponekad
trebati nositi.

Iako ću raditi grafički nezahtjevne stvari, pitam se, je li mi poželjno da
grafička na laptopu bude što jača? Ne znam je li mi grafička integrirana na
matičnoj ploči dovoljna, pogotovo kad se uzme u obzir da ne namjeravam tako
skoro kupovati novi laptop i da mora podnijeti neke naprednije windowse od
win7. A opet, više-manje će se raditi o prikazima statičnih slika i
tekstova. Ne treba mi za igranje igara. Želim da laptop ima širok izbor
ranih izlaza, jer ću ga mooožda ponekad spajat na projektor ili televizor i
prikazivati kakve powerpoint prezentacije. Snaga baterije mi je nebitna
pošto ga skoro isključivo planiram koristiti u uredu, ili e-ven-tu-al-no
pri pokazivanju prezentacija.

Iako mi je trajnost garancije bitna, sumnjam da mogu dobiti dužu garanciju
za taj raspon novca. Ali mogu reći da mi je ono jedna od bitnijih stavki.

Ne trebam original windowse jer već imam jedne. Treba mi samo čisti
hardveraj.

Isto tako kupio bih neki 24-27" monitor da u sebi odmah ima televizor s
ugrađenim digitalnim tv prijamnikom da mogu eventualno gledat i ""običnu""
telku i eventualno neki derivat maxTV-a, pa da ne moram prijamnik posebno
kupovat.

Jako sam slabovidna osoba pa monitor mora imat sve karakteristike koje
doprinose očuvanju zdravlja očiju, a koje se mogu naći u monitora do recimo
max 2500kn. Razlučivost mora biti što veća, po mogućnosti veća od
1920x1080.

 Dosad ih nisam imao prilike puno proučavati niti se osim kad je riječ o
rezoluciji i broju titranja slike u Hz ili khz išta kužim u to. I da je
bolji IPS nego LCD(2) ili AMOLED monitor.

Uzeo bih neki od ovih monitora:

http://www.nabava.net/monitori__90/l...s-led__3712751

http://www.nabava.net/monitori__90/l...s-led__2341391

http://www.nabava.net/monitori__90/l...d-led__3712621