[slikom] Re: Jaws 10

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 25 Apr 2011 18:37:38 +0200

    Zdravo Igore,

    To je landmark, oznaka, oznaceno mjesto na web strani. Predstavlja jednu od
mnogobrojnih opcija da se pomogne korisnicima citaca ekrana da brze i
jednostavnije pronalaze sadrzaje na web strani. Jednostavnije receno to cini
stranu pristupacnijom.  Landmark moze prepoznati "JAWS" verzija 10.0 i svaka
novija "JAWS" verzija.

    Uopsteno receno, ono sto je na ulici, odnosno, trotoaru  oznaka slijepoj
osobi orjentir, recimo oznaka za ulaz u zgradu, oznaka za prelaz ulice i
slicno, to je landmark na web strani.

    Do prve landmark oznake dolazis tasterom, c, slovo c, kao Cacak. Vracas se
unazad do prve landmark oznake sa Shift plus c. Dijalog sa svim landmark
oznakama dobijas precicom Insert plus Control plus c. Landmark oznake imaju
svoje ime i ono pokazuje koji dio web strane je oznacen.
- Landmark "banner", pokazuje da je to mjesto gdje pocinje baner.
- Landmark "menu",  pokazuje da je to mjesto na web strani gdje pocinje menu.

    Postoji tacna specifikacija naziva oznaka koje neko postavlja na web
strani. Mada rijetko posjecujem facebook, mislim da je facebook landmark kao
prilagodenje web strane poceo da koristi iz februara ove godine. Ja na portalu
"SliKom" jos nisam postavio landmark oznake ali se spremam da u svakom novom
dokumentu to uradim. Upravo u primjeru za aria kojeg sam skoro postavio,
postavio sam landmark koji oznacava da tu pocinje region u kome se mjenja tekst
pa se taj landmark i zove "region landmark". Pogledaj na:
http://www.slikom.org/trn/aria.html

    Da zakljucim ovu poruku. Landmark je nacin da se web strana ucini
pristupacnijom svakom korisniku citaca ekrana, svakom ko ima problema da se
koristi misem, da brzo pritisce tastere na tastaturi i slicno.

    Pozdrav od Gradimira

From: Igor Zoric
  Subject: [slikom] Re: Jaws 10

  E taman sam primetio da nisam bio bas precizan i da sam zaboravio to da
napisem, dakle definitivno mi cita na web stranicama, i to cini mi se samo na
facebookovoj stranici, tacno procita navigation landmark.