[slikom] Re: JAWS i Unicode

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Apr 2005 12:35:32 +0200

Pozdrav svim prijateljima sa liste!

Mislim da je ovo interesantno, pa evo pribliznog prevoda:

Unikod verzija Jaws-a

Ako imate Windows NT 4.0 ili noviji, moci cete preko 6.10 (upgrade ),  da
instalirate unikod verziju Jaws-a. Unikod omogucava Jaws-u da pruzi podrsku
za jezike sa nelatinicnim alfabetom, slozenim skriptama, ili citanju po
posebnom redosledu. Sa odgovarajucim "SAPI-compatible " sintisajzerom, sada
cete moci pristupiti informacijama na Arapskom, Japanskom, Ruskom, Hibru i
mnogim drugim jezicima. Poboljsana podrska za jezike je takodje na
raspolaganju i ukoliko koristite Brajev displej. Cak mozete definisati i
sopstveno Brajevo predstavljanje svih znakova koje Jaws ne cita ispravno.
Nova unikod podrska takodje omogucava pristup posebnim simbolima kakvi se
koriste u matematici i nauci uopste. Kadgod se neki znak ne obradjuje kako
treba, mozete lako naci njegovu unikod vrednost, i definisati svoja pravila
za citanje i prikaz na Brajevom displeju, kako bi vam Jaws dao umesnu
informaciju. Ovo novo svojstvo bi trebalo da pruzi veliku pomoc studentima
kao i profesionalcima.
Ukoliko imate neku raniju verziju Windows-a, moci cete da instalirate
stariju ANSI verziju Jaws-a kada predjete na 6.10. (upgrade).

Srdacan pozdrav,
Dragan.