[slikom] JAWS i Pitch

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 29 Oct 2011 06:43:49 +0200

    Zdravo svima,

Vjerujem da su mnogi koji prate strane liste posljednjih dana pratili poruke o
JAWS koji pjeva. Sve je počelo kada je na nekoj listi neko poslao nekoliko
stringova koji određuju kako će Eloquence izgovarati napisani tekst i to tako
da
se ti stringovi ubace u sam tekst. Dobija se efekat da JAWS pjeva.
    Bilo je i pitanja da li se tako nešto može poslati na listu SliKom? Može se
poslati ako objašnjava ili na neki drugi način pokazuje kako Eloquence može da
izgovara tekst. Ono šta se ne smije slati jesu strngovi ili kombinacije riječi
koji blokiraju Eloquence ili bilo koju drugu sintezu zbog čega se mora
isključivati JAWS ili restartovati računar.

    Ja imam takođe želju da se malo igram sa Eloquence-om i da ga natjeram da
odpjeva jednu meni dragu pjesmu. Ovdje imam pitanje za sve muzičare a njih je
dosta na listi. Kada u JAWS podešavate Voice profil postoji opcija koja se na
Engleskom zove "Pitch" i označava visinu. Ja taj "Pitch" držim na 55. To
naravno
imaju i druge sinteze kao što je i anReader ali su vrijednosti podešavanja
drugačije. Kod nekih "SAPI 5" sinteza "Pitch" se povećava ili smanjuje za
vrijednost 5 dok kod Eloquence to ide po 1. Pitanje za muzičare, može li se
ovaj
"Pitch" nekako dovesti u vezu sa nekom dur skalom? Konkretno koja vrijednost te
visine odgovara noti C u bilo kojoj oktavi?

    Oni koji žele da čuju samo tri primjera kako se Eloquence natjera da tokom
čitanja mjenja glas mogu čuti ako sledeći paragraf pročitaju sintezom
Eloquence.
anReader, Wintalker Voice i ostale "SAPI 5" sinteze ovdje neće ništa posebno
pročitati osim nekih oznaka i između njih riječi.

‵vh₀ ‵vs10 ‵vb90 lista ‵vb55 SliKom ‵vb60 je ‵vb70 mailing lista.

‵vf₀ ‵vs10 ‵vb30 lista ‵vs20 ‵vb50 ‵vs30  SliKom ‵vb60 je ‵vb70 mailing ‵vs0
lista.

‵vg₀ ‵vs10 ‵vb90 lista ‵vb55 SliKom ‵vb60 je ‵vb70 mailing lista.

Pozdrav od Gradimira