[SKRIVA] www.ameliatillbryssel.se

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 30 Apr 2009 10:09:45 +0200

Ni som såg min på en skakig buss felknappade Alcocon-rapport noterade kanske
vad jag skrev om Vår Kandidat Till Bryssel. Nå, Amelia har nu också startat en
kampanjsida:

http://www.ameliatillbryssel.se/

  Kryssa gärna Amelia Andersdotter! Notera att hon 2005 bevistade ESA:s Space
Camp! Hon har rymden på rätta stället, alltså. Piratpartiet ligger nu enl
senaste (dock, sådana är mycket ungefärliga, så man skall vara försiktig)
opinionsundersökningen på 5,1 procent, vilket skulle räcka för en plats. Amelia
är tvåa på listan och behöver kryss för att hoppa upp.
  Jag tycker inte att man behöver hålla med om *allt* hos ett parti man röstar
på, för det är omöjligt, utan man tar det som är minst ont. Och
upphovsrättsfrågorna (där vissa vill belägga allt med upphovsrätt fram till
universums värmedöd) är en viktig fråga, liksom frågor om FRA, personlig
integritet och annat. Se även det inlägg jag hade i frågan och som nu finns på

olofb.wordpress.com/2009/04/21/gastblogare-ahrvid-engholm-diverse-om-
upphovsratt

Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx