[SKRIVA] Övernattningsfråga, Skåne

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, "sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 01 Sep 2007 16:16:47 +0200

Jag har fått veta att jag förmodligen kan lifta med totalt sex lettiska sf-fans som skall till Eurocon/Baltcon, och passerar via Stockholm (deras färja går den vägen) i två bilar. Men i deras planering ingår att innan kongressen (som är 21-23/9; färjan anländer 20/9) övernatta en natt på svenska sidan av Öresundsbron. Gratis eller så billigt som möjligt; både dem och jag är låga på pengar, liksom. Jag vet att det nog kan vara svårt att hitta plats för sju personer, men kraven är låga: golv och tak. Egen sovsäck finnes. Eller filt. Finns någon i Skåne som kan ta övernattare kvällen innan kongressen? Det kan vara kul att få besök av lettiska fans. (Och gör man aritmetiken bör det finnas bilplats sista biten till Köpenhamn, om så krävs.) Jag känner de flesta av de lettiska fansen och de är snälla.

--Ahrvid

Ps. Den som mot förmodan inte känner till kongressen kan hitta info på www.eurocon2007.dk .

--
ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!