[SKRIVA] Årets amatörfilmsfestival 15/3

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 9 Mar 2008 22:24:01 +0100 (CET)

Plockat från www.filmkrets.se, där det även finns en hel del annan
information.  Är man intresserad av kreativ, udda, överraskande och ofta
överraskande välgjord film, skall man på SFV-festivalen (ingen inträdesavgift).
Se även de rapporter jag skrivit tidigare om åren. --AE

SFV-festivalen 2008

Lördagen den 15 mars 2008
klockan 10-22.
På Kulturhuset i Stockholm

Visningsschemat finns här nu!

När det gäller SFV-middagen (kl 17.30-tiden) så kan du välja mellan tre rätter
som vi subventionerar till 80 kr för de två första (Lammfärsbiff eller fisk- &
skaldjursgryta) och till 65 kr för det vegetariska alternativet. Anmälan och
betalning sker under festivaldagen senast kl 15.
Ordförande Magnus Elmborg hälsar välkommen till Klarabiografen. De röda sköna
stolarna kommer hinna att bytas ut till ännu skönare svarta stolar!

SFV-festivalen
är Sveriges äldsta tävling för icke-kommersiell film. Tävlingen började
arrangeras redan under 1950-talet. En av Sveriges få filmfestivaler utan
åldersgränser!

Sveriges Film- och Videoförbunds årliga filmfestival äger denna gång rum på
Klarabiografen som ligger i Kulturhuset mitt i Stockholm. Arrangemanget sker i
samarbete med Kulturhuset som just byggt en bra bio med den senaste tekniken,
sköna stolar, bra möjligheter till fika och mat samt en scen strax utanför bion
där prisutdelningen kommer att kunna hållas för att alla som är intresserade
ska kunna se vem som vinner.