[SKRIVA] W Collins-bibliografi

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 30 Aug 2010 16:54:15 +0200

(Ett msg från en annan lista. Om jag inte minns fel skrev Collins förutom
deckare också böcker med spöken o dyl, så det bör vara en del skräck
inkluderat. --AE)

> Ny bibliografi!
>
> Efter en lång tids ”stiltje” i arbetet har jag nu avslutat min
> bibliografi över Wilkie Collins verk, utgivna på svenska. Avbrottet har
> inte bara varit av ondo, under mellantiden har jag funnit åtskilliga
> utgåvor som jag inte tidigare känt till. 27 romaner och ett antal
> noveller finns översatta till svenska!
>
> Bibliografin är på 77 sidor och illustrerad med omslag m m, delvis i
> färg. Det finns tretton bildsidor på slutet!
>
> Boken trycks i mycket liten upplaga och kostar 125 kronor inklusive
> [...]
Och E-adress: lars-erik.nygren@xxxxxxxxx

Ps. En synpunkt: det är inte bara "tillåtet" att göra reklam för sina eller
andras publikationer på SKRIVA - SKRIVAiter direkt uppmanas att göra det! Det
gäller inte minst småpublicister som jag tycker bör stödjas (men skulle någon
på Bonniers gå med på listan skulle de för all del gärna få puffa för sina
böcker också!). Hemsidor, evenemang, skrivprojekt, tävlingar m m som berör
skrivande, sf, fantasy, litteratur m m förtjänar också puffar.

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!