[SKRIVA] Re: Världen går under igen -- eller inte

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 10 Nov 2013 18:40:51 +0100

Här är en topp 10-lista över de största tyfonerna man har uppmätt över hela
världen:
http://www.australiangeographic.com.au/journal/the-10-biggest-storms-in-recorded-history.htmBara
en tyfon från senare tid (2005) finns på listan, de andra är från
50-80-talen och hälften inträffade på 1970-talet... Och på den tiden tjoade
miljönissar om global cooling och en hotande ny istid, och använde
"extremvädret" som bevis på denna globala avkylning:
http://www.youtube.com/watch?v=vUq0JnaIock
Haiyan kvalificerar sig inte på listan, hur mycket media än skriker sig
hesa om klimatkakastrof och "worst typhoon in history".

-- Rickard