[SKRIVA] Re: Vägledning i sf-träsket?

  • From: Alexander Stamou <alst3355@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 12 May 2007 18:54:16 +0200

Ahrvid Engholm skrev:
Den 2007-05-12 05:15:18 skrev Johan Jönsson <brevlistor@xxxxxxxxx>:
Min bedömning är att listan saknar kommunikation.
Men dina spekulationer i den riktningen är faktiskt irrelevanta. Kriteriet du anger är inte det. Kriteriet är att "samla" siter som har sf-information. Men du utesluter siter som har sf-information, och du "samlar" inte något utan tar blott en delmängd och utesluter annat. Det blir i hög grad en krativ nytolkning, "samlandet" av saker = uteslutandet av saker.
  Det är hyckleri.

Hyckleri är perspektivberoende. Dessutom tycker jag det i hög grad är en nytolkning att "samla = inkludera allt". För övrigt tolkar jag dina inlägg i den här frågan som bittra och nedlåtande snarare än sakliga. En mer sansad ton kanske vore att föredra om du faktiskt vill påverka Johan istället för att bara bråka?

:A

grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravenet.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).