[SKRIVA] Re: Tävlingsförslag

  • From: Tobias Holmgren <holmgren.tobias@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Sep 2008 17:59:52 +0200

Förstörandet av ett magiskt föremål tyckte jag annars lät som en höjdare.Kanske
kan man skriva om det till "kraftfullt föremål", eller "betydelsefullt
föremål", på så vis går det att applicera motivet på sf-noveller likafullt.>
Date: Thu, 18 Sep 2008 13:40:37 +0200> From: ahrvid@xxxxxxxxxxxx> To:
skriva@xxxxxxxxxxxxx> Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tävlingsförslag> > Från:
mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx> >Det som är svårt med teman är väl just att få dem
tillräckligt smala för> >att ge inspiration men tillräckligt vida så dom inte
låser allt i samma> >fålla. Kanske en kombination av två som varit uppe?> >> >
Drake + Ring> >> >Vad nu det kan leda till.>   Om jag förstod Birgitta rätt
menade hon att hon kunde skriva om drakar, > under ämnet "ring" därför att
drakar finns i Tolkiens värld.>   Har man bara ämnet "ring" kan det dessutom
tolkas telefonmässigt, som "Ring > around the sun" (rymdkonstruktioner) och på
andra sätt.>   Låter "ring" som ett bra ämne?>   Nämnas kan att
ämnesanknytningen för SKRIVA-tävlingar brukar kunna tolkas > generöst; det
skall finnas en koppling, men den kan vara svag.> > --Ahrvid> -----> SKRIVA -
sf, fantasy och skräck  *  Äldsta svenska skrivarlistan> grundad 1997 * Info
http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- > request@xxxxxxxxxxxxx för
listkommandon (ex subject: subscribe).>