[SKRIVA] Re: TromaCon Sweden 2013, 14-16 juni

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 21 Feb 2013 06:03:08 +0100

From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> Se på tusan, här är den nya hemsidan för Troma-evenemanget i Stockholm
> i sommar (Bio Rio, Stockholm):
> http://tromainstockholm2013.wordpress.com/
> Kanske kan vara nå't?
  Ja, det låter som det kan vara nå't. Skall nämna att jag fick från Rickard i
natt varsel om att det var på gång. Och så - poff! - dyker det upp!
  Den som är hedersgäst, Lloyd Kaufman, är alltså en LEGEND inom den filmgenre
som TromaCon torde handla om. Vi kan kalla det
lågbudget-horror-splatter-weird-underground (något åt det hållet). Han var i
Sverige 2007 och höll föredrag på bokhandelns Hallongrottan och jag var där
(Rickard var tydligen på plats, men det var fullsmockat). Jag skrev en rapport
om det som finns här. Det är Svenska Skräckakademins - SSKAKs - arkiv, för det
var februari det året och SKRIVAs senaste arkiv startade i mars 2007. Jag
hoppas länken funkar:

(Att jag sänder förhoppning om att länken funkar, beror på att jag är med på
SSKAKs lista, och som registrerad hos uk.groups.yahoo kan det bli så att det
bara funkar för mig och jag kan inte enkelt se om arkivet är stängt för andra.
Men säg till så kopierar jag texten och återpubbar på SKRIVA!)

--Ahrvid

Ps. På Bio Rio är det också 22-23 mars Sveriges Kortfilmsfestival (fd
SFV-festivalen). Amatör/filmskolefilm. Brukar vara kul, tycker jag. Se
rapporter från tidigare festivaler i SKRIVAs arkiv
//www.freelists.org/archive/skriva från förr (vanligen sent mars, tidigt
april varje år).

--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for
all the latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande,