[SKRIVA] Tänkbart novellpris

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 Nov 2008 12:22:39 +0100

Jo, jag har efter att ha sett en annons beställt biljetter till inspelningen av
ett nytt svenskt underhållningsprogram. (Ett par datum i början av december.)
Tyvärr misstänker jag att jag inte kan nyttja en av biljetterna pga
dubbelbokning. Så jag tänkte ev (får kolla kalender osv) att en
TV-publikbiljett kundevara pris i pågående novelltävling!
  Det finns ett aber. För att nyttja biljetten måste vinnaren bo i eller
kommunikabelt nära Stockholm. Gör vinnaren inte det bör biljetten gå till den
högst placerade som KAN använda den.
  En annan sak: jag har inte kommit till skott med novell än (och ingen annan
heller, trots uttalade goda intentioner av några). Finns beredskap att förlänga
tävlingstiden? (Röstning bör dock vara avslutad senast 30 nov, före
posttömningstid, så jag hinner posta ev biljettpris.)

--Ahrvid

Ps. Jag har tidigare besökt TV-inspelningar. Sådana kan vara mkt kul - och så
kan man efteråt roa sig med att försöka skymta sig själv i rutan!
--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe)

YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP!