[SKRIVA] The Ritz Brothers

  • From: Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 21 Jul 2007 06:06:50 +0200

Jag har suttit uppe större delen av natten och krånglat med kodningen till min senaste bloggpostningen.

Inte minst för att det tog en jämrans tid, tipsar jag om artikeln här: http://nymodernism.blogsome.com/ med filmklipp och allt. Den handlar om ett grundligt bortglömt komediteam, The Ritz Brothers.

"The Ritz Brothers är numera saligt glömda, men var de bara en parentes i underhållningsbranschens historia? Märkligt nog verkar det minst av allt vara så. Harry Ritz framstår som en av de allra viktigaste amerikanska humoristerna på 1900-talet; Mel Brooks och Sid Caesar beskrev honom som 'den roligaste mannen i världen' i Esquire Magazine, juni 1976, och Jerry Lewis omdöme kommer inte långt efter..."

/Rickard

--
Min blogg: http://nymodernism.blogsome.com/