[SKRIVA] Tent-ativ Åcon-förfrågan

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, "sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 10 May 2007 11:53:44 +0200

Jag funderar på att dra till Åcon nästa vecka. För att spara pengar dock inget flott hotellrum. En plan är istället att tälta. Det finns en camping-plats mycket nära hotellet. (Även om man kan hitta någon annan stans att bo tar jag nog tältet med mig - det väger bara 5 kg och har tidigare använts till belåtenhet under div Tolkienevenemang - och så får vi se.) Men jag tänkte "tent-ativt" fråga om någon annan kan tänka sig dela tält och därmed bo billigare under Åcon? Campingplatsens hemsida anger att avgiften är 5 Euro/natt för tältet plus 5 euro/natt per person (din del med två boende blir 7.50 Euro, ca 70 kr). Tältet rymmer ledigt två pers; jag tror 3 pers kan funka också. Enligt meddelande jag har från kongresskommittén krävs i övrigt inga särskilda bokningar eller konstigheter om man ordnar boendet själv. (Eller resa själv. Undertecknad tänkte åka Viking Line, medan de paketresor som annonserats går med Silja.) En liten poäng: I Niven/Pournelle/Flynns sf-fandominspirerade roman Fallen Angels arrangeras en framtida världskongress (då sf-fandom förtvinat och verkar underjordiskt) i just ett litet tält... (Boken finns att ladda ned gratis via Baen Books hemsida.)

--Ahrvid

Ps. Mer info om den *första sf-kongressen på Åland* finns på http://acon.wordpress.com/ - för den som ev råkat missa det.

--
ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!