[SKRIVA] Swecon-rapport hos Europa SF

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Oct 2013 00:17:22 +0200

Här är min Swecon/Fantastika-rapport på engelska, hos nyhetssiten Europa SF,
inkl bilder:

http://scifiportal.eu/a-successful-swecon-fantastika-stockholm-18th-20th-of-october-2013-ahrvid-engholm-sweden/

Ett par saker bör noteras:  1) Bilderna är som vanligt blurriga... Det beror på
att siten bestämt sig för att (troligen för att korta sidladdningstider) jpg:a
ned upplösningen. Jag hade massor av bilder att välja på och svär på att jag
skickade ett urval med BRA ullösning (nära 1 MB styck). Den enda bilden som
blev skarp var den på Wolf, som man hittat på nätet...  2) Det är rätt
intressant hur rapporten kom till. Jag skrev dagsrapporter på svenska varje
natt. Sedan skar jag ned och redigerade versioner som jag körde via Google
Translate och skickade till ESF. De redigeradde och skar i sin tur (jag ase åt
dem att de fick skära och fiax hur de ville) men sände tillbaka till mig för
slutredigering. Då redigerade/skar jag litet till och sände tillbaka, och sade
åt dem att de fick redgera osv som de ville.  Så det hela har gått igenom så
där fyra redigeringar, och ganska mycket nedskärningar och småändringar. (Mina
ursprungsrapporter finns i arkiver.)

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /