[SKRIVA] Re: [Svfandom] SFJ 209

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 30 May 2011 23:16:59 +0200

Ahrvid Engholm:

> ÄVEN STIEG LARSSONS "RÖST" FÖRFALSKADES i fanfondshärvan i slutet av
> 80-talet, av John-Henri Holmberg. När det stod klart att de förlorat i
> dåtida fanfonden SEFF satte sig han och en Anders Bellis och hittade på
> "röster", totalt 34 stycken. Det framgår av dokumentationen om saken (finns
> som PDF-fil från SFJ). Även Stiegs sambos Eva G:s "röst" förfalskades. Det
> omfattande fanfondsbedrägeriet (20 000+ kr i nutida värde) aktualiserades
> igen när den vi pietetsfullt kallar JA föga änglalikt tidigare utsåg Anders
> [...]

Du skrev ju här nyligen om att Eva G. inte hade nämt John Henri Holmberg i
sin bok och att det är mycket konstigt. Om det som du säjer här ovanför
stämmer så förstår jag inte varför du tycker det är så konstigt om nu hon är
lika upprörd över detta som du är efter tjugofem år och om hon håller med
dej att hon och Stieg Larsson blev lurade och tydligen inte visste om att
dom röstade i SEFF. Det enda intressanta med denna vinkeln på ditt
tröttsamma tjat skulle vara om du kunde kontakta Eva G. och få henne att
bekräfta detta. Dina utlåtanden eller brist på såna tidigare ger tyvärr inte
någon stor anledning att tro på det du bara säjer rakt ut i tomma luften,
med tanke på hur du censurerar din egen lista i strid mot dens grundlag, hur
du bara struntar i sakfrågor som din egen inblandning i Jätteskandalen 1987
rörande konventet där du slog sönder en dörr, han som du misshandlade med
ett slagträ, magasinupplagan du stal och dömdes för i domstol med mera. Det
behövs mer på fötterna än uttalanden från en bevisat opålitlig och
principlös person som dej. Fast du har sagt många gånger på listorna att du
kände Stieg Larsson och du har sagt att du känner Eva G. så det är väl bara
att be henne bekräfta då. Du kan ju skicka vidare hennes bekräftelse hit
till listorna. (Jag postar till både Skriva och Sverifandomlistorna.)

Hälsar gör Göran