[SKRIVA] Re: [Svfandom] Om en Ignorant Neofan-Skit

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 30 Apr 2011 00:15:03 +0200

2011/4/29 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Från en annan lista; ärendet hör mer hemma här.

Nja, vaför då? Saken bör diskuteras i sitt sammanhang.

> Den besynnerliga pseudonymen "Ove Ridé"

Det är, som jag någon gång tidigare nämnt, inte jag som spelar rollen
"Göran Jansson". Det är inte bara jag som inte håller med dig. Inte
för att det spelar någon roll egentligen...

> var inte med,

Korrekt.

> är helt okunnig,

Att tro att jag inte har plockat upp *något alls* om den där dyngan,
under alla turer det har diskuterats in absurdum, är nog ändå att
underskatta min mentala förmåga lite för mycket. :)
(Men sen ligger det förstås i sakens natur att alla som inte håller
med dig  per definition är "okunniga".)

> Karln påstår, i pinsam okunnighet om såväl fanfondsbedrägerierna som
> tryckfrihetslagar:
>
> "/Det skulle vara/ väldigt mycket som Ahrvid Engholm har skrivit om
> Jätteskandalen 1987 som han måste ta bort"

Uttalandet hör hemma i ett sammanhang. "Göran" påpekar att du raderar
John-Henris dokument från arkivet. Robert ger en kommentar om förtal.
"Göran" påpekar då att dina egna drapor är mer förtalande än det du
raderar.

Men ytterst handlar det om dina *principer*. Står du för den
yttrandefrihet som finns postulerad i listans "grundlag" eller inte?
Gärningar säger mer än ord...

> Förbud mot vad vi kan kalla negativa påståenden UPPHÄVS om en sak är av
> oavvisligt intresse som berör en allmänhet, sann och relevant - det är
> nyhetsrapportering.

Och det är även att faktum att du har dömts i domstol för stöld av en
hög tidningar, där du, om jag inte minns fel, avlägsnade det som stod
om dig. Återigen visar du där att du inte står för yttrandefrihet som
princip, när det är ditt eget skinn som bränns.

> För många år sedan hittade någon - möjligen i ett anfall av misantropi - på
> uttrycket "INS", som skall uttydas "Ignorant Neofan-Skit". Uttrycket syns
> passande i vissa fall.

Bra, då uppfinner jag på stört "LLD", som självklart skall uttydas
"långsint listdödare". Du har ju redan lyckats banka ihjäl två listor,
denna lista, samt Sverifandom, med detta eviga tjat som du tar varje
tillfälle i akt att fortsätta. För att inte tala om ditt besatta
letande efter olika saker som förkortas SEFF och NOFF... Där kan man
prata störning.

--
/Ove

Blog: <http://blog.gg8.se/>

"Here is Evergreen City. Evergreen is the color of green forever."
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).