[SKRIVA] Svensk amatör-Star Trek

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 6 Feb 2009 13:24:54 +0100

I en kulturblaska vid namn Subtopia (senaste numret, verkar finnas att plocka
upp på bl a bibliotek i Stockholm), stöter jag på en artikel om att några
tänker sig starta en amatörinspelning av en långfilm som skall bygga på Star
Trek och Star Wars. Utdrag:
  "Från hösten 2009 och tre år framåt kommer Subtopia att invaderas av aliens.
Gatekeeper är en långfilm som byggar på Star Wars- och Star Trek-filmerna. Inom
kort kommer påde karaktärer och originalskådespelare från filmerna at gästa
Subtopia."
  Handlingen utspelas på en stor rymdstation år 2892, och en spricka i tid och
rum knyter tydligen samma Star Wars och Star Trek. Filmen kommer att
distribueras gratis på Internet och visas på festivaler och kongresser.
Producent är Thomas Dahl (som jag tror jag känner) och gruppen bakom kallar sig
4Fathers. Bland professionella skådisar som skall medverka finns Denise Crosby
Tasha och Marc Alen Shepherd, och Star Trek-rådgivaren Richard Arnold sägs vara
klar att ge råd också till Gatekeeper.
  Så kan det gå om man har för mycket ledig tid...

--Ahrvid

Ps. Man har en hemsida på http://www.startrekgatekeeper.com/4fathers

--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,