[SKRIVA] Sturmark torsdag

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 7 Apr 2008 00:24:31 +0200 (CEST)

Historiska museet har  på torsdag, 10/4 18.00 (men en speciell visning av
museet på temat "Myter och sagor" börjar 17.00), inbjudit Christer Sturmark
till författarmöte på temat "Att söka mening". Styrmark, f d IT-guru, har på
sistone blivit känd som riksateist (berömligt!) i förbundet Humanisterna.
  Jag tror man kan föranmäla sig till www.historiska.se men anar att det inte
blir lika populärt som t ex tidigare uppträdande av Jan Guillou - se min
rapport om det!) så man kan kanske dyka upp på plats. Undersök. Fri entré.

--Ahrvid

Ps. När jag hör namnet Sturmark tänker jag på Astrid L:s ramsa i Pippi-
böckerna som lyder ungefär "Kära lilla krumelur, låt mig aldrig bliva stur...".
Inte sagt för att förklena honom. (Jag tror han konkursade litet för mycket i
IT-branschen, men jag respekterar hans nya humanistisk-rationella inriktning.
Han och Björn Ulvaeus!)