[SKRIVA] Stieg Larsson SF/F?

  • From: Anna Blixt <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 8 Dec 2011 14:27:00 +0100

Jag kommer inte ihåg om jag har frågat förr, men hur är Stieg Larsson SF/F?
Kan vara intressant att diskutera, för när jag läste Millenium så upplevde
jag att det var en hyggligt ointressant men överhypad thrillerserie utan
fantastika inslag. Sure, Lisbeth hade en drake tatuerad, men vem har inte
det? Snutar, reportrar, en datanörd, Stockholm med omnejd anno 2005-ish.
Jag är uppriktigt intresserad av att få veta varför grejer om Stieg hela
tiden tycks dyka upp på den här listan.
/Anna