[SKRIVA] Sände manus i sin hunds namn...

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Aug 2010 12:45:48 +0200

SvD har en intervju med Anna Ringberg, som just kommit ut med en bok. Ett av
sina manus sände hon in i sin hunds namn (det blev refuserat, men hundar kanske
har sina begränsningar i litterära talanger...):

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/skickade-in-manus-i-sin-hunds-namn_5119191.svd

 "Före "Boys" har hon skrivit tre opublicerade romaner. En av dem
skickade hon in till ett bokförlag, i sin hunds namn.- Jag
jobbade själv på bokförlag och ville inte att någon skulle veta. Så jag
fick svar till min hund, hon heter Sonja och har ett eget efternamn
också, Sonja Ponorides. När jag blev refuserad tänkte jag att det gör
inte så jävla mycket, jag har bara dragit hennes namn i smutsen,
berättar Anna Ringberg med viss munterhet."

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!