[SKRIVA] Sf/f/h-kurser att söka

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Apr 2012 16:13:02 +0200

16/4 är sista dag att söka till höstens univ-kurser (vilket man gör via
Studera.nu och hoppeligen är man redan registrerad av systemet,med behörighet,
högskoleprov, betyg osv). Här är de kurser som anknyter till sf och fantasy:

http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor?fritextúntasy

http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor?fritext=science+fiction

http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor?fritext=skr%C3%A4ck

Jag gjorde flera sökningar för de olika genregrenarna, som blir delvis
överlappande (och hoppas att resultatet visas som jag tänkt).
  Flera av kurserna är på distans, så avskräcks inte om kursarrangören inte är
på din ort.

--Ahrvid

Ps. Och det man kan hitta på sökordet "skrivande" - men det är 106 kurser och
mer svåröverskådligt:

http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor?fritext=skrivande

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)