[SKRIVA] SV: "blonda figurer i sci fi filmer farliga?"

  • From: "Pebbles Karlsson Ambrose" <pebbles@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 15 Mar 2011 08:21:00 +0100

Är det bara jag, men visst har de varit mycket sci fi på tv på sistone? Såg
The Astronaut's Wife häromdagen, har inte sett den förut. Den var ju bra! Är
det bara jag, eller påminde den lite om Village of the Damned? Med små
läskiga blonda barn och kvinnor som blivit ofrivilligt inseminerade? Såg
Demolition man häromdagen med Sylvester Stallone, i den var skurken också
blond, visserligen med blonderat hår, men ändå. I bondfilmer finns det också
blonda banditer. Varför är det så läskigt? Bottnar det lite i Hitlertänket
med den ariska rasen som tycker sig överlägsen? Såg första delen av Impact
också (om en brun dvärg som krockar med månen och får månen att eventuellt
krocka med jorden? Har inte sett andra delen än). Vet någon förresten när
andra och sista delen går? Den går på kanal 5, men det står inte på deras
hemsida.
Vad tycker ni om nya V? Jag gillar det inte, tyckte de gamla var bättre då.
Men nu vet man ju i och för sig att de är ödlor i förväg, så det spolierar
ju det hela.

Pebbles