[SKRIVA] Re: [SKRIVA] om att pistolhota J.Å som tröjtryck

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 12 Oct 2014 23:38:31 +0200

Det är just det jag kallar naivitet, trams och idioti: Ett dödshot som trycks
på en tröja är plötsligt inte längre ett dödshot... Man kan inte som en
verklighetsfrämmande nörd vid skrivbordet tro att sådant här bara kan behandlas
som teoretiska principer ("yttrandefrihet"; "tryckfrihet"), utan det handlar om
avsikten bakom det som förmedlas. Och vi vet att våld och hot om våld är
vanligt förekommande i vänsterextremistiska kretsar. Verkligheten har
fortfarande full prioritet framför teorin vid skrivbordet.

-- Rickard

---- On Sun, 12 Oct 2014 23:25:30 +0200 pia
lindestrand<pialindestrand@xxxxxxxxxxx> wrote ----

 > En bild på att "pistolhota Jimmie Åkesson" är en bild. Inte ett reellt
 > dödshot.För att travestera Gertrude Stein "En bild är en bild är en
 > bild...."vad som förvånar är att det ev. muntligt framförda hotet mot en
 > specifik person/erinte utreddes (?)Det var f.ö. i Malmö som ordningsmakten
 > skingrade sk vänsterextremister med att gallopera in i folkmassan. På ett
 > ganska mjäkigt sätt dock, ingen dog.
 >
 > -----

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).