[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Världens längsta bokbord idag

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 16 Aug 2009 20:23:30 +0200

From: torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx
> Tack och lov att jag inte är där!!
> Fler böcker i detta hem och det blir skilsmässa. Detta trots
> att min fru är biblioteksassistent och bokälskare...
  Nå, jag var där - i över 3,5 timme! Köpte ungefär dussinet böcker (totalt
litet drygt 10 kr bok i snitt - det fanns någon som bara ville bli av med
böcker och sålde för 50 öre/st t ex). Hittade några av min
favoritdeckarförfattare Rex Stout, en bok om svenska flygvapnets historia, och
några böcker om andra världskriget. Det fanns en à två som hade ganska bra
utbud av sf & fantasy, men där köpte jag inget (priset var 30-40 kr för beg
pockets, vilket jag tycker är för mycket).
  Träffade Helena Sigander, Mårten Svantesson, Kristiina Kolhemainen och så en
gammal bekant vars namn jag inte minns, men han mindes tydligen mig (jag tror
att han en gång var med i Sigma TC, gick på Nasacon osv, men fan att jag inte
minns namnet!)*
  Seriefrämjandet hade ett långt bord där serieteckare satt och tecknade serier
hela dagen. Solen sken - men det *blåste* för djäkligt hela dagen! Och det
måste ha varit kämpigt för serietecknarna.

--Ahrvid

* Och jag frågade inte vad han hette. Det känns så pinsamt att erkänna att man
inte minns hans namn, när han ju mindes mig!

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .

With Windows Live, you can organize, edit, and share your photos.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx-----