[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Skamlös promotion / Inbjudan till Skrivarstuga...

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 16 Dec 2009 15:57:11 +0100

From: standupmackan@xxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] Skamlös promotion / Inbjudan till Skrivarstuga...
>
> http://www.mackanandersson.se/2009/12/14/inbjudan-skrivarstuga/
>
> Det handlar alltså om en endagsträff i Malmö. Som det ser ut just nu lär
> själva eventet bli gratis, men lunch kosta 40 pix på plats.
>
> (Hoppas att det är OK att hinta om sånt här på skriva-listan?)
>
> /Mackan
  Det är inte bara helt OK, det är ett jättebra tips om ett evenemang som
verkar mycket intressant! Hade jag bott i Malmö skulle jag alla gånger ha gått
på det.
  Jag har faktiskt haft planer på att arrangera en skrivarkurs själv, men det
blev inget. För några år sedan i samband med en sf-kongress utlyste jag en kurs
som skulle gå parallellt med kongressen under ca 2,5 dagar. Jag lade upp
kursplan, tänkte ut hur allt skulle funka (inkl innehåll i enskilda sessioner),
hade allt klart med kongresskommittén, osv. Men det föll på att kursen bara
fick en (1) anmäld, så det blev inställt. (Jag hade nog tänkt mig minst ett
halvdussin deltagare, för att det skulle bli meningsfullt. Ändå var kursen
"gratis" - bara medlemskap i kongressen, ca 300 kr, krävdes.)
  Men om någon som läser detta tycker att man kan ha en skrivarkurs, kanske i
samband med en sf-kongress, så kan jag damma av planerna. (Eller göra upp dem
på nytt. Det jag planerade då finns nog på div filer på en avställd hårddisk -
och det är så jobbigt att gräva i gamla hårddiskar.) Det är bara att säga till.

Hitta kärleken i vinter!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----