[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Sf-författare varnar: Jorden går under igen!

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 1 Mar 2015 21:58:48 +0100

En iiten undran till Rickard: Om du tycker att det här med sf'är så  töntigt
och "nördigt", varför intresserar du dig så mycket för det i så fall?
  Man bör skilja på science fiction som litteratur och de vanliga sf-fans som
intresserar sig för just detta. Och å andra sidan alla som sysslar med spel,
leksaker och att klä ut sig. I det senare fallet kan man tala om en nördfaktor.
(Mina dubier kring utkläderiet är ingen nyhet, skulle jag tro.)
  Här hur den där leksaks- och B-skådismässan i Malmö fick polisen att rycka ut:

http://www.expressen.se/kvallsposten/star-wars-fantasten-orsakade-bomblarm/

  En Star  Wars-fan lastade i något som liknade en granat i bilen och någon såg
det och larmade. Sådant ger ganska dåliga vibbar kring science fiction.
Okunniga utomstående ges uppfattningen att det är att klä ut sig och vifta med
plastvapen är vad science fiction handlar om.
  Men det är det ju inte.

www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com> / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin E-Xtra Vildsint
https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ